Det här har fått ligga till sig lite hos mig, för jag tänkte att jag måste ta reda på hur man egentligen gör, digitalt alltså.

Men det finns inget egentligen – finns inget digitalt. Det finns ett papper med några QR-koder för Transportstyrelsens inscanningstjänst, ett par kryssrutor och en underskriftsrad.

Även om man inte ska skåda en given häst i munnen är jag helt jävla häpen.

Är det någon som har ett frimärke att låna mig?
 
Varsågod.
Svenskt frimärke med bild av den svenska flaggan och texten "Sverige BREV".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Är likadant om man köper en traktor...

Fast då kan man oftast strunta i att skicka in pappret.

Vad är det dem vill veta när det gäller elbil?

/Andreas.
 
Privat/företag samt lite tilläggsvillkor för företag, som att man inte sökt andra stöd för samma sak. Så det kanske bara är för att jag har en enskild firma då, och att de flesta bara rinner rakt igenom systemet? Då kan jag lite mer förstå att man gjort det lätt för sig. Men att man inte ens får ett svarskuvert vet jag inte när jag var med om senast.
 
sunnis
Skickar man inte in den blanketten inom 6 månader så får man inte heller bonusbidraget. Intressant är att det finns en kryssruta att man inte vill ha bidraget. Varför ska man ens ansöka om bidrag man samtidigt inte vill ha? Drygt system och det är ju såklart några stackare som årligen missar det. Jag ringde även transportstyrelsen för att kontrollera att de fått ansökan också, man får nämligen ingen kvittens heller att ansökan är mottagen.

Fick för övrigt mitt bidrag utbetalt idag. 70 000kr på kontot. Tur att man har en frankeringsmaskin på jobbet :)

Ingen digital e-tjänst, ingen svarskuvert och ingen kvittens. Transportstyrelsen fick inte heller uppge på telefonen vilket svarsalternativ som blev korrekt OCR inläst heller.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
sunnis sunnis skrev:
Skickar man inte in den blanketten inom 6 månader så får man inte heller bonusbidraget. Intressant är att det finns en kryssruta att man inte vill ha bidraget. Varför ska man ens ansöka om bidrag man samtidigt inte vill ha? Drygt system och det är ju såklart några stackare som årligen missar det. Jag ringde även transportstyrelsen för att kontrollera att de fått ansökan också, man får nämligen ingen kvittens heller att ansökan är mottagen.

Fick för övrigt mitt bidrag utbetalt idag. 70 000kr på kontot. Tur att man har en frankeringsmaskin på jobbet :)

Ingen digital e-tjänst, ingen svarskuvert och ingen kvittens. Transportstyrelsen fick inte heller uppge på telefonen vilket svarsalternativ som blev korrekt OCR inläst heller.
På kontot!? Vi gick ut till brevlådan och där låg ett något fuktigt brev. Min fyraåring fiskade upp det och var precis i färd med att öppna det genom att riva det i två delar när jag norpade det från henne. I brevet låg det en postväxel på 60 kkr. Underbart att se ett sådant historiskt dokument på riktigt.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Om det ändå hade gått att lösa på annat vis…


Transportstyrelsen skrev:
Denna applikation är framtagen av Transportstyrelsen.

Med hjälp av appen kan du söka uppgifter om dina och andras fordon. Du kan också utföra tjänster på de fordon du själv äger (eller brukar, om fordonet leasas) genom att skanna registreringsbevisets datamatrix.
 
halper halper skrev:
På kontot!? Vi gick ut till brevlådan och där låg ett något fuktigt brev. Min fyraåring fiskade upp det och var precis i färd med att öppna det genom att riva det i två delar när jag norpade det från henne. I brevet låg det en postväxel på 60 kkr. Underbart att se ett sådant historiskt dokument på riktigt.
Var kan du lösa in den till kontanter? :thinking:;)
 
P Pin skrev:
Var kan du lösa in den till kontanter? :thinking:;)
Jag pratade med min lokala bankkontakt som tog emot den. Efter några dagar så fick jag pengarna. Har för mig att det inte ens kostade något. Det var på den tiden banken hade kontor i byn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.