Jag tror att det kan vara en sån vi köpte för ca ett år sedan.
Vi köpte den för ca 2800, och den här funkat ganska bra förutom att kamremmen hoppade av efter några timmar (fick det fixat på garantin)
Den funkar bra att till att slå gräs med, men kraftigare sly än ca 0,5-0,7cm får den slita så hårt med att man är rädd att den ska paja.
Och då har jag ändå vässat 3-bladsklingan.
Selen som följer med är krånglig och riktigt obekväm, men efter byte till en 15-20 år gammal Jonseredsele så känns det ganska bra.
Jag tycker att matningen av tråden funkar riktigt bra, och det är skönt att den inte väsnas så mycket, hörselskydden har jag på mig för att tråden viner på förbaskat.

Efter någon timma så börjar det kännas som att händerna somnar, så det finns nog maskiner som är bättre dämpade.

Summa summarum:
För oss som har ganska mycket att slå (försöker hålla ca 5000m2 gles skog ren från sly 1-2 hänger/år) så är maskinen på tok för klen och jag håller så smått utkik efter en vettig ersättare, men som kraftig trimmer så är den bra, och för de pengarna så skulle jag slå till!

Nu har jag ju i princip bara testat den här röjsågen, så jag är absolut inget proffs.
Min erfarenhet sträcker sig till att jag körde en gammal Husqvarna för mer än 10år sedan, men det minns jag knappt hur det var.
Sent from my ST17i using Byggahus
 
Tack för tipset, med tanke på priset och vetskapen att man får vad man betalar för så lutar det åt ett inköp. Om ingen annan har något tips.
 
Jag slog till på ett ex för 1495 kr på Bauhaus. Ska användas på fritidshuset. Har inte packat upp den men får väl lov att återkomma med reflektioner vad det lider. Har väl runt 500-1000 m2 tomt att röja lite gräs och sly på ett par gånger per säsong så min förhoppning är att det ska funka bra med denna förhållandevis billiga maskin. Plus för fyrtaktsmotor.
 
KÖpte precis den modellen när den var på Rea för 1295:- för någon vecka sedan.

Tycker att den fungerar riktigt bra för sitt pris, speciellt när den var nedsatt med så mycket.

Den väsnas och har sig lite mer än farsans Husqvarna, men den kostade i gengäld 6000:-3
,
SÅ prisvärd, helt klart.
 
1295 kr? Var det på Bauhaus? Jag har inte öppnat min låda än så kanske kan använda deras egen prisgaranti.
 
daddydj skrev:
1295 kr? Var det på Bauhaus? Jag har inte öppnat min låda än så kanske kan använda deras egen prisgaranti.

Det var på Bauhaus i Länna som jag köpte den. Måste dubbelkolla kvittot vad det var för summa, men har i minne att det var 1295:-
 
köpte min på bauhaus för 995 i höstas. dock fick jag öka avståndet på tändstiftet för att få den att gå på fullvarv, men efter det blev den värd priset.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.