Hej, jag känner att jag behöver lite köpråd, har en del kapjobb som ska göras framöver bla. Korta innerdörr, kapa plywood men också listning såga dörrfoder etc. och funderar på att skaffa mig en till såg till arsenalen. Har i nuläget endast en sticksåg (blå Bosch) som jag är väldigt nöjd med, men i övrigt har jag varit hänvisad till fogsvans eller motsvarande.

Funderar nu på om sänksåg är nästa inköp och i så fall vilken modell jag ska satsa på.

Lite bakrundsinfo, bor i lägenhet, vilket betyder begränsat med plats. men kommer förmodligen att flytta till radhus/hus framöver, vilket med största sannolikhet innebär renovering och en större användning för sågen.

I övrigt gillar jag att bygga, är hyfsat händig (läs strax under normal) men är inte superintresserad av snickeri.

Tänker jag rätt gällande en sänksåg, har förstått att den är hyfsat allround, eller ska jag satsa på nåt annat? Cirkelsåg och skena?

Budget är kopplat till användning dvs troligtvis inte värt med festplats även om jag uppskattar bra verktyg.
 
Välj en batteridriven Scheppard med skena. Bra pris och gör sitt jobb.
 
  • Gilla
Snabelhund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.