Hej!

Jag har firat sommar med att isolera förrådet. Ca 10 kvm. Jag ska förvara kläder och färg där ute så jag vill ha frostfritt.

Vilken typ och kraft i radiator bör jag ha?

Köptips med länk belönas med varma tankar!


MVH / Dan i Uppsala
 
Ja vad tusan, det kanske funkar. Prisvärt må man säga.

Finns det månne en poäng med att hålla det över 5 plusgrader, eller duger det?
 
Jag skulle inte gå under 10 grader om du skall ha kläder där.
Tidigare höll jag 5-6 grader i garaget under vintern men fick fuktproblem. Nu håller jag 10-12 grader och det fungerar bra.
 
Linnex skrev:
Jag skulle inte gå under 10 grader om du skall ha kläder där.
Tidigare höll jag 5-6 grader i garaget under vintern men fick fuktproblem. Nu håller jag 10-12 grader och det fungerar bra.
Jag gissar att vi talar om en typ friggeboda möjligtvis på plintar. Är den isolerad och med vindskydd och du håller 5 grader torde du knappast få några inträngande fuktproblem. Ett visst begränsat självdrag kanske kan vara bra.

I garage med gjutna plattor, ibland något sämre dränering kan fukten bli mycket högre än något som står fritt från marken.
 
Så länge som det är minus ute så är det inget problem. Men höstväder och milda vintrar där temperaturen ligger en bit över nollan så kommer fuktproblemen.

Då måste man ha högre temperatur i boden än ute temperaturen.
 
Säg att jag vill ha en 8-10 grader, och köper mig en oljefylld vanlig radioator, hur många watt månne?

Kram / Dan Å
 
Ett 800w skulle kunna vara lagom.
 
Beror hur väl du har isolerat och var i landet.
Ett 800 w bör du klara av att hålla inomhustemperatur även när det blir riktigt kallt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.