Vi håller på och planerar vårt nya kök och jag var på Kvik igår och fick en offert på hela klabbet som kommer landa på 129 000 för allt. Då har vi fått några kronor på kyl och frys i rabatt jämfört med ordinariepris samt nåt paketerbjudande på häll och ugn, samt micro till några kronor billigare. Diskmaskinen "fick vi på köpet" om man handlade stommar och luckor över 50000 vilket var vad vi landade på nästan på kronan.

Jag vet inte exakt hur dom ligger till prismässigt med priserna på sina vitvaror, men när jag kollat på prisjakt är alla aningen billigare än lägstapriset förutum kyl och frys som var ca 1000 dyrare per styck.

Nu till funderingen. När jag var på hus och hemmässan i Älvsjö förra året köpte vi en ny tumlare för halva ordinariepriset och det verkar som om utställarna inte gärna vill släpa med sig prylarna hem utan vill gärna bli av med dom. Vad är åsikten här, hur lätt kan man fynda där om man vill ha samma märke på alla prylarna, inte helt nödvändigt men rätt skönt. Är det värt att vänta till mässan och köpa grejerna där eller ska jag ta det som jag ser det ändå relativt konkurrenskraftiga priset jag fått.
 
När jag köpte vitvaror till vårt kök, kyl, frys, disk, ugn, micro åkte jag till Media markt - fick en offert som låg ungefär 10% under ordinarie pris. Åkte sedan till Elgiganten och bad om offert på samma paket - fick ned priset någon procent till. kontaktade gränsbygdens köpcentrum - fick offert som prutade ner priset ännu mer. Slutade med att jag köpte på MM med omkring 25% rabatt (jmfr MMs ursprungliga priser).

Slutsats: Det finns en ganska stor prutmån på vitvaror om man köper för stora belopp, jag tror att jag hade kunnat få ner priset ännu mer om jag haft tid / ork / varit bättre prutare. Ångrar att jag redan köpt häll och fläkt av köksleverantören.
 
Ingen som gjort det jag funderar på?
 
129000 för allt tycker jag verkar vara ett väldigt bra pris.
fatsa priser är alldrig fasta när man handlar för många pengar.
vill du verkligen sätta in "tafsade"vitvaror i ditt nya kök?jag skulle inte det!
 
Tafsade och tafsade, det spelar ingen roll, det är bara folk som öppnat och stängt luckorna, kan jag eventuellt halvera kostnaderna för vitvarorna är det inte helt fel, tror jag?
 
Hade jag möjligheten och det inte var fråga om inpassningshistorier så skulle jag nog absolut överväga att göra som du tänker Fabbe. Kyl, frys, tvätt, tork absolut. Häll, fläktkåpa, inbyggnadshistorier och diskmaskin skulle jag dock vilja ha inkopplat, fast det är ju främst för att jag inte vill behöva och inte orkar sätta mig in i hur man ska göra det, samt att jag vill att någon annan ska vara ansvarig för jobbet.

Men där är ju inte alla som mig!
 
det är främst kyl och frys, häll, ugn, micro och fläkt. Diskmaskinen får jag på köpet sas så den behöver jag inte by mig om, Jag kommer ändå installera sladdar och gud vet vad själv så det är inget problem för mig. Ska nog kolla upp det trots allt ändå, samt göra som rokka skrev ovan, begära in offerter och pruta mig runt i nejderna.
 
Rokka- tog du offerten från mediamarkt och åkte till El Giganten och sa, hej titta här vad jag fått från mediamarkt, kan ni toppa det?
 
Ja, både EG och MM har "lägsta pris garanti" så de matchar alltid varandras priser. Sen får man ju pruta för att de ska gå under det.typ -"Men varför ska jag köpa av er när ni bara ger samma pris som X?". Men den riktiga prispressaren var gränsbygdens köpcentrum.
 
varför just prispressaren? Har aldrig hört talas om, och som det ser ut på din profil bor du också i sthlm så ringde du dom och dealade eller åkte du dit?
 
De har lägst pris på mycket på prisjakt. Jag lämnade meddelande med vad jag ville ha på deras hemsida (http://www.gransbygden.se/) på fredagen, blev uppringd på lördagen och fick ett pris per telefon. De kunde även se lagerstatus hos leverantörerna. Om jag skulle göra om samma resa hade jag börjat med gränsbygden och sedan gått till MM och EG.
 
har nu begärt in offerter från MM gränsbygden och en till jag inte kommer ihåg vad dom heter, få se vad dom säger innan jag börjar spela dom mot varandra
 
Jag valde ut ett gäng vitvaror till köket som låg på 68.000:- hos Mediemark ordinariepris.
Gränsbyggdens nätpris var 55.000:-
Trettios nätpriser var 58.000:-
Gick till Mediemarkbutik-1 och han gick ner till 63.000:-
Gick till Mediemarkbutik-2 och han sa att dom inte brukar matcha nätbutikerna men han gick ändå ner till 52.000:-,!! vi slog till direkt, dessutom 30-månader avbetalning helt utan avgifter o ränta (en kampanj dom hade i sommras)
Hade också mailat gränsbyggden dan innan och bett om ett paketpris och 10minuter efter att vi kom ut från Mediemark ringde han och sa 49.000:-...... känndes surt men man får väl va nöjd ändå.
 
jag har fått via Kvik ett pris på 40300, Gränsbygden ger direkt som första bud 35000, har inte fått svar från Mediamarkt ännu, men vi får se vad dom säger, poängen är dock att vi får en Siemens kaffebryggare värde ca 16000 hos Kvik om vi handlar där, så det är inte helt ointressant men om jag kan få ner dom några tusor till så vi landar på 31-32 max då slår jag nog till om det inte går att trixa mer på hus och hem mässan i början av oktober. Är det föresten ingen som har erfarenhet av att handla på mässor, som min ursprungsfråga lyder?
 
Jag har köpt en del siemens vitvaror till mitt kök från www.bobselektro.de Väldigt bra att ha att göra med. Installera google toolbar om du vill få sidan automatiskt översatt till svenska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.