direkt hos sågverk verkar vara en bra lösning är det någon som har erfarenhet av detta? bygget kommer att vara i stockholmstrakten så en radie på 20 mil är väl inte fel.
kom gärna med förslag på sågverk.

Nicke
 
Tänk bara på att få uttorkat virke.
 
Byggde min utbyggnad i virke direkt från sågen och priset är mycket förmånligare måste jag säga..
 
190Ecosworth skrev:
Byggde min utbyggnad i virke direkt från sågen och priset är mycket förmånligare måste jag säga..
Är det så stor skillnad? I runda slängar hur stor skillnad är det i %?
 
har inte kollat i % men om jag såger så här i byggvaruhandeln kostade 145X45 25,95Kr/m vilket jag tyckte var billigt. Jag gav 19kr/m på sågen. Det borde väll bli en skillnad på 27%
45X45 kostade i handeln 8Kr/m Jag gav 5Kr/m på sågen.. det gör väll en skillnad på 37,5%
 
Så om man ska införskaffa ca 170 m2 råspont + en hel del bjälkar.. borde väl kunna få den mängden fraktad då också.. Tips kring bra sägverk runt om i landet?
 
Du får väl ta in offerter, det är enda chansen att få reda på vad som är billigt och dyrt. Tänk också på att den lilla sågen kanske inte har ett hyvleri, så det är ohyvlat virke du får.

Jag köpte bonnsågat virke till en friggebod och var länge övertygad om att jag gjort en bra affär. Detta tills jag kollade vad virket kostade på Byggmax, och upptäckte att jag betalt mer för ohyvlat virke i slumpmässiga längder än vad Byggmax tog för det hyvlade.
 
Han jag köper av levererar till byggvaruhandlare så det är hyvlat och i uppmätta längder..
 
190Ecosworth skrev:
Han jag köper av levererar till byggvaruhandlare så det är hyvlat och i uppmätta längder..
går det att få namnet på den du köper av tro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.