Hemmakatten
Behöver en dynlåda. Har en liten 2-sitssoffa och två små fåtöljer med kuddar. Möjligtvis kanske ett par filtar också.

Tittat lite på Amazon. Priserna skiljer sig väldigt. Från €20 till uppåt €200. Bor i Portugal, här är "regn"säsongen i jan-feb, men inte frekvent.

Eftersom dynlådan ska stå på en takterrass så behöver den vara vattentät.

Vad tittar man på? Vilka detaljer? Hur vet man att den är vattentät? Tänker mig att det blir någon i plast.
 
Redigerat:
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Hemmakatten
Är det verligen ingen här som har en
Dynbox för utomhusbruk?

Har tittat på ett märke som heter Ketel, är i plast, de verkar vara stora, köper från Amazon.


  1. 31DasggIdNL._AC_SY580_.jpg
  2. 31w0kYpkp8L._AC_SY580_.jpg
  3. 61ZRvVxkjIL._AC_SY350_.jpg
  4. 31M4ZlKe24L._AC_SY350_.jpg
  5. 41aYhsCsqQL._AC_SY350_.jpg
  6. 41XKz6Bvs8L._AC_SY350_.jpg
  7. 31NhLzDbOXL._SY350_PKmb-play-button-overlay_.jpg
    `
för utomhusbruk?
 
Fairlane
Keter (med r på slutet) är det märket vi har. Vi köpte en XXL-variant för att få plats med dynor och lite extra. Den har stått utse sen vi köpte den för 5-6 år sen, dvs snö, regn, sol och hagel mm har den utsatts för. Den fungerar mycket bra. Det är torrt i den alltid.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Tack för svar! Visst heter märket Keter, inget annat.

Nu efter ditt svar så inser jag att jag har en del andra saker som kan förvaras i lådan. Kommer att beställa en större låda än den på bilden som är 340l. Tack för tipset! :)
 
Hemmakatten
Fairlane Fairlane skrev:
Keter (med r på slutet) är det märket vi har. Vi köpte en XXL-variant för att få plats med dynor och lite extra. Den har stått utse sen vi köpte den för 5-6 år sen, dvs snö, regn, sol och hagel mm har den utsatts för. Den fungerar mycket bra. Det är torrt i den alltid.
Hittade en Keter dynbox för €124 (nedsatt pris) Brun, den gråa kostar €169 vilket jag inte är beredd att betala.

Denna rymmer 455 liter. Är det att anse som en stor, eller rimligt stor box?

Mina dynor är från en mycket liten, nätt soffgrupp. Men plats för filtar och kanske dynor från en hänggungstol vore fint att ha.
 
Fairlane
Det blir säkert bra. Hellre en för stor låda än enför liten. Min låda har använda av barnen som gömställe. :love:

Jag vet att vissa slänger in grillkol etc i lådan också.

Jag tror du kommer bli nöjd. Lådan är väldigt lätt att montera, väger nästan inget (det bör man ta hänsyn till om det blåser) och håller tätt. Går tydligen att låsa med ett hänglås, men det känns rätt meningslöst som stöldskydd då man lätt plockar isär den om det behövs.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.