Så vad kan man få? Ska värme en tank på ca 2500l.

Jocke
 
vedex 3300 är jävligt nöjd med den iaf.
 
Maga 33 eller 42 kW. Kollade på dem när jag skulle köpa för c:a ett år sedan. Tror du får båda inom ditt prisintervall och båda bör klara 2,5 kubik. Maga har större vedmagasin än både Focus eco nature och Vedex 3300. Skulle lätt köpt Maga i ditt ställe. För mig blev det en Effecta woody 35 kW vilken jag är helnöjd med!
 
kulle skrev:
Bra pris
[länk]
Är det bra grejor?

smurfen72 skrev:
Har du kollat på kotly även om jag inte gillar Atmos kan det ju vara ett allternativ [länk]
Jag har kollat lite där på en 40kW.

Vad är det för skillnad på G och GS?
 
Ingen?
 
GS har mer keramik, gå in på www.atmoz.cz så finns det bättre bilder och förklaringar.
 
Av de pannor som finns på Kotly, så tror jag att bara GSX modellen har värmeväxlare av rör typ. S och GS tror jag har den gamla typen av växlare med gjutna fyrkantiga hål som inte är lika bra.
Kolla upp hur den ser ut innan du köper. Svärfar har en 10år gammal dc50s och den vill ha nästan 300 grader för att gå bra. Den har den gamla typen av växlare.
 
Kolla med tillverkare och leverantörer om de har nån nyare begagnad panna. När jag köpt min panna på Blocket förra sommaren så ringde jag till Effecta som ligger bara en kilometer hemifrån mig för att fråga detaljer omkring min tänkta installation och då sa teknikern "En sån där kunde du köpt begagnad av oss!" De har begagnade pannor ibland sa han. Med reservation för missförstånd så beror det på att de installerar solvärme och byter in vedpannor som kunden inte vill hantera själv.

Jag pratar mig gärna varm för Effecta och det beror dels på att jag tycker min panna fungerar jäkligt bra och dels för att de gånger jag ringt för att fråga Toni som teknikern heter så har han alltid svarat på vad jag behövt veta.
 
Joukko skrev:
Ingen?
En sådan maga panna som är länkat till 49E har jag haft i ett år nu och det har fungerat utan problem, sett till priset skulle jag vilja säga att den är prisvärd. eldar den mot 2x 1500l acktank.
 
Blir inget byte i år, kanske nästa år. Men en Maga 40E borde funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.