Jag ska köpa ett varmgalvat rör eller stång i dim 22-25mm för att fixa till en fästanordning till flytbryggan på landet. Var hittar jag enklast såna rör? Tacksam för tips på firmor som säljer till privatpersoner i Norrort Sthlm.
 
Kan finnas hos rörgrossisterna, förr var vattenledningar av galvade stålrör.
Prova även Tibnor Stål.

Protte
 
Tror att Bengtsons Smide säljer till privatpersoner, gjorde i alla fall för typ 20 år sen när jag handlade där sist. http://www.bengtssonssmide.se/
 
Låter ju inte som om det är några mängder du skall ha, gå till närmsta bilmeck/mekanisk verkstad å fråga om de kan byta röret mot tårta eller liknande.
 
Noseone skrev:
Låter ju inte som om det är några mängder du skall ha, gå till närmsta bilmeck/mekanisk verkstad å fråga om de kan byta röret mot tårta eller liknande.
Precis som i "Macken". Brukar vara framgångsrikt. Glöm inte barkisarna. :D
 
TeroM skrev:
Tror att Bengtsons Smide säljer till privatpersoner, gjorde i alla fall för typ 20 år sen när jag handlade där sist. [länk]
Bengtsson fixar biffen även idag!:) Jag hämtar röret imorgon. Tack för tipset! Jag har kört förbi där många gånger men tänkte inte på dem den här gången.
 
B
Hittade denna gamla tråd då jag letar efter precis samma sak som trådskaparen. Ända skillnaden är att jag bor söder om stan och undrar om någon där ute har tips på smidesverkstad eller liknande här..

Mvh Carl
 
Bromma stål ligger väl bra till för alla.
 
B
det verkar vara ett bra alternativ ja..

Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.