Har tidigare köpt Fischer UX i 100pack på Hornbach som funkat bra både till betongväggar och gipsväggar. Dessvärre har Hornbach bytt till någon plugg från TOX som ser ut som de kassa plugg jag köpte på Ikea i min ungdom.

Vad rekommenderar ni för plugg som finns i "storpack"?
Eller vet någon var jag kan köpa Fischer i storpack utan att bli ruinerad? 🤔
 
Bra tips!
Ska jag komma ihåg till nästa gång jag handlar där!
 
J
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Amazon hade jag inte tänkt på!

Det var nog faktiskt UX-R jag använt oftast.

Har du jämfört pluggarna eller varför föredrar du duopower?
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Amazon hade jag inte tänkt på!

Det var nog faktiskt UX-R jag använt oftast.

Har du jämfört pluggarna eller varför föredrar du duopower?
Nej, jag har inte jämfört dem.

Jag köpte ett paket Duopower i desperation och det visade sig att de fäste bättre än något annat jag hade provat hittills i mina tråkiga väggar (skör puts, betonghålsten och till viss del tegel). Därefter har jag fortsatt använda dem. Jag också minnas att de funkar i siporexväggarna i garaget där jag tidigare har varit tvungen att använda kemankare eller lättbetongskruv. Inte så kul med kemankare eller en 10 mm lättbetongskruv när man ska sätta upp ett vägguttag eller en krok dock...

Tidigare har jag provat vanlig rödplugg och några gråa pluggar av olika fabrikat. Gemensamt för dessa är att de gärna släpper från väggen vid minsta belastning. Duopower har däremot fungerat i alla lägen, även i samma borrhål som tidigare nämnda pluggarna.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J johan_81 skrev:
Nej, jag har inte jämfört dem.

Jag köpte ett paket Duopower i desperation och det visade sig att de fäste bättre än något annat jag hade provat hittills i mina tråkiga väggar (skör puts, betonghålsten och till viss del tegel). Därefter har jag fortsatt använda dem. Jag också minnas att de funkar i siporexväggarna i garaget där jag tidigare har varit tvungen att använda kemankare eller lättbetongskruv. Inte så kul med kemankare eller en 10 mm lättbetongskruv när man ska sätta upp ett vägguttag eller en krok dock...

Tidigare har jag provat vanlig rödplugg och några gråa pluggar av olika fabrikat. Gemensamt för dessa är att de gärna släpper från väggen vid minsta belastning. Duopower har däremot fungerat i alla lägen, även i samma borrhål som tidigare nämnda pluggarna.
Låter lite som min erfarenhet innan jag hittade UX, men då tror jag inte Duopower fanns. 🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.