Behöver få tag i 2-3mm tjock plåt till att svetsa på bilen. Finns inte på Biltema eller hos den lokala bilverkstaden, så då blir jag helt ställd. :)

Var köper man?
 
Det finns på Tibnor , men måste bara fråga dig.. Vad ska du svetsa på bilen ?? Man brukar max behöva 1mm plåt till rostlagning och det vanligaste är 0,8mm plåt. :)
 
närmaste plåtslagare kanske?
 
Rambalken på bilen är 2mm i original, tror jag. Rekommenderas 2,5 - 3 av de som kan.
 
Gå till en smidesverkstad och köp lite spillbitar. Brukar kosta en påse bullar.
 
Ja, en svets- och smidesfirma löser ditt problem, dom gillar fikabröd som betalning.
 
På våran svetsfirma är vi rätt trötta på bullar och tårta.. Finns väl ingen anledning att gå upp i tjocklek på plåten, blir just inget starkare för det.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Fast jag vill inte gå ner i tjocklek helst. Det verkar dumt.
 
Är det inte för stora bitar så fungerar det bra med gamla spisplåtar.
 
Andreas_H skrev:
På våran svetsfirma är vi rätt trötta på bullar och tårta.. Finns väl ingen anledning att gå upp i tjocklek på plåten, blir just inget starkare för det.
Hur i hela friden ska man då kunna betala för sig? ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Hur mycket plåt behöver du, jag har nog lite liggandes.
 
Lostmoose skrev:
Hur i hela friden ska man då kunna betala för sig? ;)
Några goda öl kanske? En flaska whiskey till han som skottar snö för kommunen eller kör hjullastare brukar hjälpa om man vill ha något gjort.
 
Kan ju bli lite vinglig körning då
 
Om man skarvar i med en tjockare plåt så är den styvare och fjädrar inte så mycket som omgivande plåt som då kommer att brytas sönder.

Protte
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
-MH- skrev:
Behöver få tag i 2-3mm tjock plåt till att svetsa på bilen. Finns inte på Biltema eller hos den lokala bilverkstaden, så då blir jag helt ställd. :)

Var köper man?
Hur långt vill du åka??
Jag jobbar med att stansa o bocka plåt i dim 0,7 till 3.0mm från formatklippta storlekar upp till 3000x1500mm.....
Vi slänger mängder med stansskrot i containern som är lagom storlek....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.