F
S Spindel56 skrev:
Jag ska köpa en svets, blir nog en Esab. Undrar om nån har köpt från Top-Welding.com? Är dom pålitliga, har ju riktigt bra priser.

[länk]
Det var otroligt stor prisskillnad. Inga jag känner personligen men hört flera som köpt där via bekanta eller forum som varit nöjda. Vet dock inte hur det fungerar vid tex garanti och sånt.
 
Tack för svar. Då blir det nog en beställning därifrån.
 
Är det en säker sida ska man kunna klicka på ikonerna för de olika betalmetoderna, det kan man inte där, bara så du vet..
 
F fsn skrev:
Det var otroligt stor prisskillnad. Inga jag känner personligen men hört flera som köpt där via bekanta eller forum som varit nöjda. Vet dock inte hur det fungerar vid tex garanti och sånt.
nog inga problem esab är ju svenskt
 
Violina Violina skrev:
Är det en säker sida ska man kunna klicka på ikonerna för de olika betalmetoderna, det kan man inte där, bara så du vet..
Ok, det visste jag inte.
 
Violina Violina skrev:
Är det en säker sida ska man kunna klicka på ikonerna för de olika betalmetoderna, det kan man inte där, bara så du vet..
Detta är helt ovidkommande. Många seriösa sidor har små ikoner på betalmetoderna som inte leder någonvart. Likaså att oseriösa sidor kan ha befattat ikonerna med hyperlänkar, det är inga svårigheter.

Kolla tex https://www.svetsochtillbehor.se/, döda betalmetodsikoner. Passande sida apropå tråden dessutom.
Eller https://www.proffsmagasinet.se/ för den delen.

On-topic så verkar top-welding vara en seriös aktör. Kollade själv upp dem när jag skulle köpa en ny Rogue 180i. Dock beställde jag den från tyska Amazon istället, då jag hittade svetsen till ännu lägre pris där. Så jag har ingen personlig erfarenhet av top-welding.
 
Redigerat:
  • Gilla
Svante Svenson och 1 till
  • Laddar…
F
M maria01 skrev:
nog inga problem esab är ju svenskt
Är du säker på det?
 
F
S Spindel56 skrev:
Tack för svar. Då blir det nog en beställning därifrån.
Ha lite koll på att det verkligen är en PRO du köper bara. Nu är det en PRO du tittat på just här men versionerna som säljs på många utländska sidor och hos tex Jula är inte PRO och det är skillnad även om det ser likadant ut utvändigt.
 
F fsn skrev:
Ha lite koll på att det verkligen är en PRO du köper bara. Nu är det en PRO du tittat på just här men versionerna som säljs på många utländska sidor och hos tex Jula är inte PRO och det är skillnad även om det ser likadant ut utvändigt.
Ja, har kollat på det, men tillverkarnumret verkar ju stämma. Det borde man väl tro på?
 
F
S Spindel56 skrev:
Ja, har kollat på det, men tillverkarnumret verkar ju stämma. Det borde man väl tro på?
Ja, absolut, skriver dom PRO så skall det vara det. Det är PFC på alla PRO och det vill man absolut ha när man närmar sig MMA 200A på en fas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.