Hej!

Jag önskar komma över en mindre mängd spiktegel.
Jag vet tyvärr inte så mycket mer om det, men det skall vara rött, ca en tum tjockt och ha två hål för spik.


Är det någon som vet var man kan köpa detta?



Tack på förhand!
/ B
 
Hej!
Hittade ditt inlägg, och ser att det är gammalt, men är också på jakt efter Spiktegel och undrar om du hittade någonstans att köpa från?
 
Vad är spiktegel undrar en som jobbat med tak hela livet?
 
R
Är inte spiktegel ett tunt fasadbeklädnadstegel som spikas/skruvas fast på fasaden.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Precis, det är tunna tegelplattor som sätts på fasad med spik istället för att mura som med ”vanliga” tegelstenar.

Vi har ett hus från 50-talet där några plattor/stenar är trasiga, vi skulle vilja behålla fasaden så jag googlade i morse och hittade denna tråden
 
Kan du lägga in en bild?
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Tegelvägg under konstruktion med byggnadsställningar, med orange tegelstenar och delvis exponerad gammal puts. Ställningar har gulsvart säkerhetstejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fasaden ser ut att bestå av tegelstenar, men det är bara ett ”skal”
 
  • Närbild på en fasad som ser ut att bestå av tegelstenar, men det är ett fasadskal. Teglen är jämnt placerade med tydliga fogar emellan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en fasad med tegelliknande skal över en yta av grå betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
B BSOD skrev:
[länk]

Annars finns väl marmoroc också. Inte riktigt samma finish på dem tror jag.
Inte riktigt samma, dessa gjuts in eller sätts fast med fästmassa som kakel😉
 
S Sofofie skrev:
Fasaden ser ut att bestå av tegelstenar, men det är bara ett ”skal”
Hej,
Jag har exakt samma typ av rött spiktegel som du visar på bilderna och behöver också komplettera, några stenar gått sönder och några frostskadade. Hittade du någon som hade rött spiktegel?
 
A Ajje53 skrev:
Hej,
Jag har exakt samma typ av rött spiktegel som du visar på bilderna och behöver också komplettera, några stenar gått sönder och några frostskadade. Hittade du någon som hade rött spiktegel?
Tyvärr inte :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.