Jag skulle vilja köpa ett gäng solceller och googlar man så finns det diverse ställen med helt ok priser, solshpppen.se och nån mer MEN frakten är ju brutal vilket inte är så konstigt...

Finns det någonstans i gbg område där man kan hämta så man slipper detta? jag vill alltså bara köpa solceller och inte ha installation eller något sådant
 
Varför kollar du inte på Gula Sidorna för dina trakter efter solcellsfirmor? Sedan ringer du dem och snackar med dem. Nästa steg är att du beger dig dit till dem och betalar och har med dig hem solcellspaneler.
 
Tack för det uppenbara svaret.... Jag har såklart försökt men det är ingen som säljer bara solceller av dom jag pratat med för nått rimligt pris om ens överhuvudtaget till privatpersoner. Fins väll och hoppades på att någon kunde peka rätt direkt
 
A Arne999 skrev:
Jag skulle vilja köpa ett gäng solceller och googlar man så finns det diverse ställen med helt ok priser, solshpppen.se och nån mer MEN frakten är ju brutal vilket inte är så konstigt...

Finns det någonstans i gbg område där man kan hämta så man slipper detta? jag vill alltså bara köpa solceller och inte ha installation eller något sådant
Batterilagret i Kungälv är riktigt billiga, 1295/panel.
 
A Arne999 skrev:
Jag skulle vilja köpa ett gäng solceller och googlar man så finns det diverse ställen med helt ok priser, solshpppen.se och nån mer MEN frakten är ju brutal vilket inte är så konstigt...

Finns det någonstans i gbg område där man kan hämta så man slipper detta? jag vill alltså bara köpa solceller och inte ha installation eller något sådant
Hur går det? Hittar du något attraktivt? Berätta gärna vad du hittat i så fall.
 
Inte hittat. Vill ju ha vanliga "villa solceller" så 400-450W/inte några fritids eller som tex batterilagret säljer.
Finns ju för 1500-1800 ( inte vad jag hittat i Gbg området då ) så det måste ju gå att få tag på. Verkar ju dock som efterfrågan från privatpersoner är 0 så därav att det är svårt. Alltså man köper via installatörer som installerar och dom vill inte sälja bara solceller..
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
A Arne999 skrev:
Inte hittat. Vill ju ha vanliga "villa solceller" så 400-450W/inte några fritids eller som tex batterilagret säljer.
Finns ju för 1500-1800 ( inte vad jag hittat i Gbg området då ) så det måste ju gå att få tag på. Verkar ju dock som efterfrågan från privatpersoner är 0 så därav att det är svårt. Alltså man köper via installatörer som installerar och dom vill inte sälja bara solceller..
Vad var problemet med de som Batterilagret säljer?
 
pacman42 pacman42 skrev:
Vad var problemet med de som Batterilagret säljer?
ser bara massa små paneler av olika slag. Passar väll bra till husvagnen eller båten men ja vill ju ha "vanliga" solpaneler som man sätter på hustak. 400w ska ju inte behöva kosta mer än 1500-1800 som sagt
 
A Arne999 skrev:
ser bara massa små paneler av olika slag. Passar väll bra till husvagnen eller båten men ja vill ju ha "vanliga" solpaneler som man sätter på hustak. 400w ska ju inte behöva kosta mer än 1500-1800 som sagt
https://www.batterilagret.se/p5078/Solpanel-400-W

Du har uppenbarligen missat denna då...
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Hehe japp missat ☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.