Har hört rykten om att man kan köpa billiga pooler från central -och östeuoropa.
Finns det någon som vet nåt om detta? Egna erfarenheter?
 
Du ska inte ha pool :)

Kan väl alltid kolla med www.polenshopping.se - jag har INGA dåliga erfarenheter av dom :)
 
Tänk på support & liknande då det kan vara fördel med en lokal aktör
 
Jag skulle starkt avråda från att köpa utomlands något så känsligt men framförallt fraktmässigt otympligt som en pool. Det ju dömt att misslyckas om pumpen går sönder eller sandfilterbehållaren är sprucken eller linern är defekt eller vad det nu kan vara. Dessutom kan jag som bygger pool just nu erkänna att jag haft extremt god hjälp av min svenska leverantör som hela tiden ger oss goda råd (de behövs!) om dimensionering, placering av det ena och andra etc.. Jag tror inte t.ex. en tysk eller österrikisk firma bemödar sig att skriva lika långa beskrivningar på engelska som en svensk firma gör. Deras fokus blir ju att skyffla iväg lådorna till kunden och ta betalt sedan är affären över. Vem tjänar på det i längden? Knappast kunden. Det är som sagt många frågeställningar när man bygger pool och även om forum är bra så brukar man få bättre hjälp om man frågar en expert direkt som dessutom har direkt insyn i ens egna tomtförhållanden, värmesystem, väderstreck etc. Var smart och låt en svensk importör eller ÅF ta smällen om något går sönder än att du själv skall behöva krånga onödigt mycket. Lättare att kolla upp svenska företag också, tänk om firman du förskottsbetalar till inte är seriös? Värt att tänka på iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.