Hej, undrar om det är någon som har ett tips på var det går att köpa ett sånt här nytt munstycke..?

det är till svets decamig 318..


Svetsmunstycke för Decamig 318 på suddig textbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd munstycke för svets Decamig 318 på en dokumenthög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ser väl ut som de allra enklaste brukar göra...Har du snabbkoppling i svetsen?
 
ah, kan inte mycket om svetsar. Så här ser pistolen ut..:

Svetspistol med synlig tråd och anslutningskablar mot trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en svetspistol med kopparmunstycke och anslutna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En svetspistol delvis demonterad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Googla "svets svanhals"
Det luriga är väl att hitta nått som passar.
 
tack, ja det verkar vara en djungel. jag skickade ett mejl till en dealer iaf får se om det ordnar sej.
När jag tänker efter är det ju egentligen bara munstycket som saknas, jag vet inte om det verkar saknas en bit, en hårdplastring för att montera munstycket på.
på den här bilden ser det ut som att det skall sitta fast i själva plastringen

Svetsning i aktion med närbilder av olika munstycken som eventuellt saknas eller behöver monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kan det tänkas att den går att köpa separat eller att det går att få dit ett munstycke med nån annan metod..?
Tack för all hjälp:)
 
F
S Stefan1972 skrev:
ser väl ut som de allra enklaste brukar göra...Har du snabbkoppling i svetsen?
Decamig 318 har vad jag vet inte Euro connector utan fast slangpaket om det var det du menade.
 
F
M munspelarn skrev:
tack, ja det verkar vara en djungel. jag skickade ett mejl till en dealer iaf får se om det ordnar sej.
När jag tänker efter är det ju egentligen bara munstycket som saknas, jag vet inte om det verkar saknas en bit, en hårdplastring för att montera munstycket på.
på den här bilden ser det ut som att det skall sitta fast i själva plastringen

[bild]

kan det tänkas att den går att köpa separat eller att det går att få dit ett munstycke med nån annan metod..?
Tack för all hjälp:)
Du kan troligtvis med fördel byta hela pistolen. Hade du haft ett snabbfäste (Euro Connector) så hade du kunnat byta hela slangpaketet, inklusive pistol. Liner (röret trådel går i inuti slangen), munstycke mm blir slitet efter ett tag så en skitsvets kan upplevas som en fullt fungerande svets med en ny liner och frisk munstycken.
 
F
M munspelarn skrev:
tack, ja det verkar vara en djungel. jag skickade ett mejl till en dealer iaf får se om det ordnar sej.
När jag tänker efter är det ju egentligen bara munstycket som saknas, jag vet inte om det verkar saknas en bit, en hårdplastring för att montera munstycket på.
på den här bilden ser det ut som att det skall sitta fast i själva plastringen

[bild]

kan det tänkas att den går att köpa separat eller att det går att få dit ett munstycke med nån annan metod..?
Tack för all hjälp:)
1. Gaskåpa
2. Kontaktör eller munstycke
3. Munstycksfäste
4. Svanhals, Pistolhals


Svetsföremål med detaljerade komponenter såsom gaskåpa, kontaktör, munstycksfäste och svanhals markerade och numrerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är just hur jag ska fästa munstycket som jag inte begriper, det måste saknas nånting på svanhalsen.

Jag blåste ur slangen med tryckluft och w40 iaf så den matar okej....

Kollage av delar till svanhals med fokus på osäker fästpunkt för munstycket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slang med svanhals där munstyckesfästet ser ut att saknas, markerat med röd cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
M munspelarn skrev:
Det är just hur jag ska fästa munstycket som jag inte begriper, det måste saknas nånting på svanhalsen.

Jag blåste ur slangen med tryckluft och w40 iaf så den matar okej....

[bild] [bild]
men munstycket sitter iskruvat längst fram i din bild. Gängat (troligtvis M6) i munstycksfästet.
 
M munspelarn skrev:
Det är just hur jag ska fästa munstycket som jag inte begriper, det måste saknas nånting på svanhalsen.

Jag blåste ur slangen med tryckluft och w40 iaf så den matar okej....

[bild] [bild]
Plastbiten kan kvitta, mest för att isolera. Munstycket ska väl sitta fast av friktionen spiralfjädern i spåret ger och den verkar saknas på din?
 
F
nanowire nanowire skrev:
Plastbiten kan kvitta, mest för att isolera. Munstycket ska väl sitta fast av friktionen spiralfjädern i spåret ger och den verkar saknas på din?
nanowire nanowire skrev:
Plastbiten kan kvitta, mest för att isolera. Munstycket ska väl sitta fast av friktionen spiralfjädern i spåret ger och den verkar saknas på din?[/QUOTE
Är det gaskåpan som avses som ni kallar munstycke?
 
hej, ja det är det, sorrry..

jag hittar bara gaskåpor som är släta utan gänga...:(
 
F fsn skrev:
Är det gaskåpan som avses som ni kallar munstycke?
Ja precis, det har du rätt i, gaskåpan. Munstycket är ju där tråden matas ut
 
M munspelarn skrev:
hej, ja det är det, sorrry..

jag hittar bara gaskåpor som är släta utan gänga...:(
Ja, det är friktionsfäste på gaskåpan som jag (nästan) skrev ovan. Munstycket brukar sitta gängat med m6 på mindre svetspistoler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.