Ska köpa ny ytterdörr och är intresserad av dörr och sidoljus som på bild.
Vad har ni för erfarenheter eller tips på bra dörrföretag?
Gärna erfarenheter av långa dörrhandtag - bra eller bara snyggt? Vet att dessa tyvärr inte går att kombinera med kodlås vilket gör att jag står i valet och kvalet... Moderna ytterdörr, stenfasad, krukväxter, entrébelysning, avskalad design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Hasselhagen skrev:
Ska köpa ny ytterdörr och är intresserad av dörr och sidoljus som på bild.
Vad har ni för erfarenheter eller tips på bra dörrföretag?
Gärna erfarenheter av långa dörrhandtag - bra eller bara snyggt? Vet att dessa tyvärr inte går att kombinera med kodlås vilket gör att jag står i valet och kvalet...[bild]
Ang. kodlås borde t.ex. Yale Linus funka fint, oavsett val av handtag.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
H Hasselhagen skrev:
Ska köpa ny ytterdörr och är intresserad av dörr och sidoljus som på bild.
Vad har ni för erfarenheter eller tips på bra dörrföretag?
Gärna erfarenheter av långa dörrhandtag - bra eller bara snyggt? Vet att dessa tyvärr inte går att kombinera med kodlås vilket gör att jag står i valet och kvalet...[bild]
Draghandtag går att kombinera med elektrisklåsning men däremot inte de vanligaste smarta låsen riktade mot konsument.
En som säljer dörrar eller en låssmed bör kunna hjälpa dig med en lösning men det kostar mer än en yale doorman.
Jag har monterat både klassisk och elektronisk låsning i dörrar med långa draghandtag men jag rekommenderar dörrstängare till en sådan lösning och om det estetiska är viktigt så bör dörrstängaren vara med i planeringen från början.
 
1 123abc skrev:
Draghandtag går att kombinera med elektrisklåsning men däremot inte de vanligaste smarta låsen riktade mot konsument.
En som säljer dörrar eller en låssmed bör kunna hjälpa dig med en lösning men det kostar mer än en yale doorman.
Jag har monterat både klassisk och elektronisk låsning i dörrar med långa draghandtag men jag rekommenderar dörrstängare till en sådan lösning och om det estetiska är viktigt så bör dörrstängaren vara med i planeringen från början.
Tack, bra tips!
 
I IconicMoose skrev:
Ang. kodlås borde t.ex. Yale Linus funka fint, oavsett val av handtag.
Ska kolla upp det - Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.