Har ett en kyl/frys kombi från 1998 och fabrikat Bosch och ca. höjd 190 cm samt frys-/kyldel är 50/50 i höjdled.
Noterar att dagens kombimodeller oftast är 40/60 (frys/kyl) Har läst kommentarer bla. här på forumet att Liebherr är ett kvalitetsfabrikat men har en prislapp som är hög och garantivillkoren är förvånadsvärt snåla.

Finns det några andra fabrikat att titta på? Önskemålen är att frysdelen gärna ligger på närmare 130 liter, No-frost funktion, att dörrarna går att hänga om till vänstersida, överskåp i samma design/formspråk finns att köpa och kulör ska vara vit. ( Och bredd 60 cm ) Har Siemens några "kvalitets modeller" ?
 
AXS
Är sjukt nöjd med mitt Siemens jag köpte i våras. KG39EAWCA IQ500. På kampanj och cashback.

Gick igenom alla märken grundligt och kom fram till att Siemens (och Bosch) var de enda vettiga. Köpte diskmaskin och ugn med som funkar bra de med.

Men köp inte de billigaste serierna.
 
Bra tips Ser att dom är högerhängda men utgår från att dom går att vänster hänga? Satsade du på ett överskåp original eller valde du annan lösning?
 
AXS
Går att hänga om.

Sitter typ inbyggt i ett kök från 50-talet, så inget överskåp.
Om jag var du skulle jag sätta ett vägghängt ikeaskåp eller liknande över, snyggare än plåt enligt mig.
 
  • Gilla
LJN1954
  • Laddar…
Update: Köpte ett LIEBHERR CP 4313-21 som var nedsatt till 7500.- Och jag har installerat det i veckan och har noterar några minuspunkter jämfört med mitt g:a Bosch kyl/frysskåp från 1998.
-Något, något högre ljudnivå från Liebherr
-Glashyllorna i kyldelen, tunnare än Bosch och lite mer flex/nedböjning vid punktlast
-Snålt tilltagen dörrförvaring/hyllor

Men, jag har blivit lite påverkad av forumet här som nämner Liebherr som en kvalitetsprodukt med lång förväntad livslängd. Dagen efter jag beställt Liebherr skåpet kom mailerbjudande från Siemens att köpa deras ky/frys no-frost för halva priset från kvarvarande/utgående lager....
 
A
L LJN1954 skrev:
Update: Köpte ett LIEBHERR CP 4313-21 som var nedsatt till 7500.- Och jag har installerat det i veckan och har noterar några minuspunkter jämfört med mitt g:a Bosch kyl/frysskåp från 1998.
-Något, något högre ljudnivå från Liebherr
-Glashyllorna i kyldelen, tunnare än Bosch och lite mer flex/nedböjning vid punktlast
-Snålt tilltagen dörrförvaring/hyllor

Men, jag har blivit lite påverkad av forumet här som nämner Liebherr som en kvalitetsprodukt med lång förväntad livslängd. Dagen efter jag beställt Liebherr skåpet kom mailerbjudande från Siemens att köpa deras ky/frys no-frost för halva priset från kvarvarande/utgående lager....
Du lär aldrig hitta någonsin hitta den kvaliteten som pre millennium Boschen har
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.