Hej!

Proffsmagasinet har en kampanj på en Festool ETS EC 150/3 EQ för ca. 6000kr.
https://www.proffsmagasinet.se/mask...3O6zYXJGSBUCyUC_kN9fKXBRFrxNwlCMaAtTbEALw_wcB

Jag har sedan tidigare en Bosch GEX 125-150 AVE och undrar om det är någon mening att uppgradera till Festoolen?
Jag snickrar för mitt eget nöjes skull och är långt ifrån proffs. Försöker att bygga lite möbler i mån av tid och lust för hemmet.
Är i valet och kvalet om jag skall slå till och köpa excenterslipen från Festool:)

Vad säger ni på forumet, kan ni få mig att låta bli;)?
 
Jag tror om du snickrar lite för nöje så ger inte denna dig något mer nöje! Men 6000kr fattigare
 
Jag tycker 125-150 är skitbra och hade definitivt lagt pengarna på att köpa något annat verktyg.
 
Festoolen väger mindre vilket är en fördel.
Vet någon om det skiljer mycket i dammupptagning mellan Festoolen och Boschen?
Försöker att hitta argument för att köpa Festoolen:)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
A andy999 skrev:
Festoolen väger mindre vilket är en fördel.
Vet någon om det skiljer mycket i dammupptagning mellan Festoolen och Boschen?
Försöker att hitta argument för att köpa Festoolen:)[/QUOTE

Slipar du mycket ovanför huvudet eftersom vikten är kritiskt?
 
Microkatten
Jag har en ETS EC 150/5 EQ. Fin maskin, men varför lägga ut 6 kkr när du redan har en liknande maskin? Då hade jag hellre köpt...
Handputshyvel av trä med en gyllene reglageknopp och svart slippapper på undersidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...för 300 kr och känt mig sliplyxig samtidigt som jag haft 5700 kr över att lägga på t.ex. en fin putshyvel som minimerar slipbehovet, en grundhyvel och lite andra handverktyg som kan vara bra att ha när man snickrar möbler. ;)
 
  • Gilla
andy999 och 1 till
  • Laddar…
OK, ni har säkert rätt:)
Jag får lägga pengarna på något annat verktyg som jag inte har...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.