Hej forumet!

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att beställa material från ehomer.ee?
Verkar som att det är beläget i Estland men kan leverera till rimlig peng till Sverige, nyligen fick de också en svensk support.

Vore tacksam om folk vill dela med sig av ev. erfarenheter :)

Tack på förhand!
Henrik
 
Intressant, följer

Med vänlig hälsning, fremax
 
Hur har det gått med kontakt?

Själv är jag intresserad av PIR-isolering.
I början fick jag svar på mina frågor, men sedan en vecka tillbaka har det varit helt "tyst".
(svarar varken i telefon / eller mail) Det är främst frakten som "bryder mitt huvud".
Bygger frakten på volym? (dvs. 2 skivor isolering ger dubbel fraktkostnad)
Bygger frakten på balar? - (mindre och upp till en bal ger 1st fraktkostnad, ytterligare isolerskivor upp till två balar ger dubbelt så hög fraktkostnad osv.
Bygger frakten på "Pall" - fylls 1st pall blir frakten / skiva som minst. (dvs. inte ekonomiskt att beställa 1pall och 1 skiva isolering.)
Jag vet inte....
Vet bara att frakterna har stigit (väldigt mycket)
Isolering har varit svårt att få tag på. osv.

Testade att köpa en skiva, och sedan lägga på skiva för skiva på deras hemsida ehomer.ee
Under 13 skivor, ökade inte frakten - men 14 skivor då började frakten att öka....

Funderade om frakten "stämde" - fick en offert (som skulle vara bra och "effektiv" i frakt hänseende.)
Jag tyckte att offerten var helt OK! med en frakt på ca 1200kr mailade tillbaka och frågade har jag offerten skulle effektueras.
Som svar fick jag - dagen efter - överför pengarna på mitt bankkonto så får du kvittot...- tyvärr har frakten stigit till 300€.... (Blev helt plötsligt dyrt och kändes inte helt stabilt.)
Genom att själv lägga isoleringen i varukorgen, fick jag nu nästan dubbelt så mycket isolering med frakt för samma belopp. (på frågan om frakt / pris / leveranstid stämmer - har jag inte fått svar)

Har fått andra offerter på samma mängd isolering (men då skulle frakten gå på 15000kr. (isolering för ca 7000kr)
_______________________________________________________

De jag haft kontakt med (Pille-Riin) har inte någon "egen" kunskap.
Försökte få RSK-nummer på några ljuddämpande avloppsprodukter som såg spännande ut. (detta är den enda av dessa delar som det står 110mm på - jag lyckades inte reda ut - är det samma produkter som i Sverige eller...)
_______________________________________________________

Just nu känner jag inte så stort förtroende för företaget.
 
Albireo:
Spännande och skrämmande med att offertpriset ändrades i den stund du ville beställa.

Jag var inne på hemsidan nu och kollade pris inkl frakt på 10st skivor, då fick jag fast pris i varukorgen på 180€.
Inte svindyrt, men blir det mycket dyrare kan jag lika gärna köpa grejerna på Bauhaus.

Beställde du därifrån och hur är dina intryck i sådant fall?


Henrik Svensson:
Beställde du därifrån och hur är dina intryck i sådant fall?
 
Jag blev heller aldrig riktigt klok på frakten och eftersom jag var inne på att beställa rätt mycket kontaktade jag dem (Pille-Riin) och bad om offert istället. Frakten skulle ligga på ca €900, jag svarade att det var för dyrt och då sänkte hon frakten till €300. Förskottsbetalning är det som gäller men detta är vanligt utomlands och något jag har varit med om tidigare i jobbet.

Ska man beställa för ca 60.000 SEK är man inte så sugen på att betala det i förväg + att jag läste om någon som inte hade fått sina varor alls. Lade man sedan till att lastbilen var för stor för att köra till oss (så vi hade själva fått köra med släp ca 10 vändor) kändes det totalt sätt som för risky business i förhållande till värdet.

Sen ytterligare en aspekt för vår del var att jag beräknade att det skulle ta 60-80h att montera upp PIR-isoleringen. Fick offert på lösull på en tredjedel av priset och 2h (för dem) att göra jobbet. Samma förarbete från min sida ändå. Även om PIR var ca 30% bättre isoleringsförmåga än lösull så körde vi ändå på lösulls-spåret.

Hoppas denna uppsats gav något :)
 
  • Gilla
Albireo
  • Laddar…
X xph skrev:
... Beställde du därifrån och hur är dina intryck i sådant fall? ...
Nej!
Efter jag ytterligare "rett ut" att PIR-isolering inte är passande isolering under mark, samt att aluminiumhöljet inte fungerar att skära med min värmeskärare, valde jag Jackon XPS Super300
Vilket inte heller var enkelt att beställa. - (dyrt och långa leveranstider)

Jag fick dock ingen känsla att det var förskottsbetalning som gällde.
(Jag skulle inte - utan säkerhet - betala så mycket utan att vara säker att produkterna kommer.)
Vad händer vid reklamation eller liknande - eller att produkterna inte kommer.

Vet inte om Paypal eller liknande fungerar i ett liknande fall.
Om man inte var överens om t.ex. en hyresnivå kunde man tidigare betala in den till Länstyrelsen, som meddelar att pengar kommit in. När uppgörelsen var klar avslutades kontot hos Länstyrelsen.
(nu kan det fungera på annat sätt)

Till ett annat fall - Försökte få tag på ett "kompakt tak" - hittade ett i Polen - frakten skulle hamna på ca 20.000kr - men leveranstiden 14 veckor.... - Det gäller att vara ute i tid.
 
  • Gilla
jimmie.p
  • Laddar…
Hej jag beställde isolering och flytspackla från ehomer och det gick väldigt smidigt. Tog ca 8 dagar att få hem materialet till dörren. / Johan
 
  • Gilla
Albireo
  • Laddar…
C CJO-Petersson skrev:
Hej jag beställde isolering och flytspackla från ehomer och det gick väldigt smidigt. Tog ca 8 dagar att få hem materialet till dörren. / Johan
Hur fungerade betalningen? Var det i förskott eller gick det med kort eller...?
 
A Albireo skrev:
Hur fungerade betalningen? Var det i förskott eller gick det med kort eller...?
vi betalade med kort i förskott fanns lite olika sätt att betala på. Vi tyckte kort kändes bäst.
 
Kul att höra att affären flöt på utan problem.

Det jag saknar är möjligheten att betala "i efterskott"
Jag hade gärna sett möjligheten att betala med t.ex. PayPal (eller liknande
(eller med faktura)
Levereras inga produkter får de heller inte betalt.

Med ett kreditkort kan också finnas möjlighet att "stoppa" en betalning - men är betydligt svårare.
(kan skilja mellan olika banker, kort och avtal.)

Kan man beställa och man får sina produkter - är det inte ett problem.
Problemet uppstår om man betalt, samt inga produkter levereras.
Eftersom företaget inte är Svenskt blir processer att klaga betydligt svårare
Konsumentverket fungerar inte (heter det Konsument Europa för köp inom EU?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.