Hej,

Jag håller på att bli gråhårig av att försöka köpa massage-/bubbelbadkar. Vi har tänkt oss ett långsmalt där två ganska långa vuxna sitter bra bredvid varandra och har börjat leta efter lämpliga modeller.

En knepig grej är att jag inte känner igen några märken. Allt är liksom no-name. Det är inte som att köpa vitvaror eller en bil där man lätt kan nämna tio märken.

Har någon något att säga om följande märken?

PM-hem
Swebad
Svenska neptun
Victory spa

De senare två är väldigt mycket dyrare och ganska komplicerade att beställa pga många val. Över lag finns väldigt lite grejer utställda så att de går att åka och titta på. Något vi insåg att vi vill göra efter att ha besökt bauhaus och upptäckt att man kan sitta väldigt illa i ett badkar som ser alldeles utmärkt ut på håll. Hur kan så dyra produkter säljas utan möjlighet att titta på dem? Hur har ni som har köpt badkar burit er åt?

Swebad och PM verkar vara kinatillverkade, men har bra garantier och de verkar också sälja reservdelar, så det känns inte som något problem i sig. Många andra bra saker görs ju i Kina.

Med vänlig hälsning,
Johan
 
Hej!

vi funderar också på att köpa massagebadkar men tycker det är svårt att veta vilka märken man vågar lita på. Har du blivit klokare? Hittade du någon som du blev nöjd med?

Jag har börjat titta på swebad och svenska neptun.
 
Hej!

Det slutade med ett besök hos PM-hem förra sommaren och då bestämde jag mig för att det fick bli ett sånt. Projektet drog ut ”lite” på tiden, men måndag 14/12 ska det komma hit.

Det är kinatillverkade grejer, men framtagna och tillverkade för PM av en leverantör som de har en lång relation med. Inga problem med eventuella reservdelar heller tack vare det. Jag fick ett gott intryck av dem. Det i kombination med ett attraktivt pris/prestanda fick oss att köpa från dem. Klämde och kände en bra stund i butiken också och det kändes gediget.

Återstår att se om det är så bra som det verkar.

Vartåt lutar det för dig?

Med vänlig hälsning,
Johan
 
Hej

Vilket kar köpte du från PM, motsvarar det förväntningarna?
 
Hej!

Jag köpte ett Hemavan vänster. Vi är väldigt nöjda med det så här långt. Känns som väldigt mycket för pengarna.

Är det något särskilt du undrar över?

Med vänlig hälsning,
Johan
 
J JoWo skrev:
Hej!

Jag köpte ett Hemavan vänster. Vi är väldigt nöjda med det så här långt. Känns som väldigt mycket för pengarna.

Är det något särskilt du undrar över?

Med vänlig hälsning,
Johan
Jag försöker övertala mig själv att den långa beställningstiden 15-17 veckor är värd sin väntan. Vår favorit Royal Gold är ett av de dyrare av PM's egna kar men i jämförelse med andra märken får jag bra mycket mer massage för pengarna och en form och storlek som vi föredrar!
Med vänliga hälsningar
Yvonne
 
Ja vi hade tur att de hade vår modell i lager. De förklarade det när jag var där att de tar hem någon container i taget. Går det då åt många av någon modell så blir det lite väntetid till nästa leverans. Gissar att det hjälper dem att hålla nere priserna.

Jag tittade även på Royal Gold. De såg helt fantastiska ut. Nivåskillnad mot det vi köpte. Extra allt liksom. Han berättade också att de hade sålt dem till något större spa i närheten. Kanske var det Selma spa, men jag minns inte helt säkert. De såg i alla fall väldigt fina och genomtänkta ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.