S
Kabelkanal som används i kontorsmiljö
Finns bara hos EL-grossisterna eller EL-firmorna , går inte att köpa hos något varuhus eller per internet
vad jag vet
 
Bauhaus har mkt kanaler o vinklar. Dock inte Thorsmann.
 
Hos vissa grossister kan även privata handla (tex Elektroskandia) bara man betalar "kontant" med kort.
 
Det där är inte vad man kallar en kabelkanal, är en fönsterbänkskanal.
Väldigt praktiskt på kontor då man kan snäppa i uttag efter behov.
Kostar multum jämfört med kabelkanal.
Men nu är frågan, ska det vara en fönsterbänk med uttag av allehanda sort eller ska du bara gömma kablar?

Protte
 
tommib
Om du tar fram e-numret kan du troligen beställa via elbutik.se, de sägs vara väldigt flexibla.
 
S
En liten undran , alla ni s.k. elgubbar hänvisar alltid till EL-butik . se , varför , är det någon medlem på forumet som äger det företaget , har inte sett ett enda förslag på annat företag här på forumet
Det finns massor av andra företag inom EL som kan ta hem EL-materiel om det inte finns på hyllan , och på närmare håll
Man ska inte gå över ån efter vatten
 
tommib
De är smidiga att ha att göra med och har ett mycket större sortiment än t.ex elot.se, elgrossisten.se, billigtvvs.se och rinkabyror.se

Ja, det finns flera butiker. Jag har inte handlat från dem. Elfirmor, som förstås kan beställa in precis som näthandlarna, lär knappast sälja prylarna utan installation.

Personligen har jag ingen koppling till elbutik.se mer än att jag är nöjd kund.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Det där är inte vad man kallar en kabelkanal, är en fönsterbänkskanal.
Väldigt praktiskt på kontor då man kan snäppa i uttag efter behov.
Kostar multum jämfört med kabelkanal.
Men nu är frågan, ska det vara en fönsterbänk med uttag av allehanda sort eller ska du bara gömma kablar?

Protte

Skall ha 3st skenor där uttagen kan kompletteras och flyttas, i ett snickeri. Hittade Obo Bettermans grejer på Conrad
 
Hmmm, är det lämpligt med tanke på damm?

Protte
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
S
Att ha en sådan i ett snickeri med vägguttag i är inte riktigt , om det sitter i den lokal som snickras i
Uttag och annan EL ska ha en kapsling för damm , där finns ingen pardon och avvikelse kan inte göras
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Att ha en sådan i ett snickeri med vägguttag i är inte riktigt , om det sitter i den lokal som snickras i
Uttag och annan EL ska ha en kapsling för damm , där finns ingen pardon och avvikelse kan inte göras

Bra input, tack! Även till Prototypen som nämnde samma sak.
 
E elmont skrev:
Hos vissa grossister kan även privata handla (tex Elektroskandia) bara man betalar "kontant" med kort.
Men svindyrt
 
Man får göra som elektrikerna får göra, förhandla om priset.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Kolla annars i din bekantskapskrets om det inte är någon som har kundnummer hos någon av grossarna som du får handla på. Vanligare än man tror att man har kundnummer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.