:-/Det finns en produkt som, förmodligen, tusentals villaägare köper utan att någonsin få se den. och som ingen heller vill se. Lek med det som en gåta. Tror att det säljs i två varianter. Någon?????
 
vet att det är fel, men fastighetsskatt är väl en produkt man "köper" då man köper huset och heller aldrig vill "se" ;D
 
:)Bra försök! Men det är faktiskt en produkt som man har i sitt hus men man kan ändå inte "ta på den".
Alla har den inte, men jag gissar att åtmintone varannan villaägare har den. Det här var roligt. Kom igen!
 
Det var tydligen svårt.

Det handlar om innehållet i brandsläckare. Jag har nyligen fått min skumsläckare fylld. Enligt det företag som erbjöd sig fylla den räcker en skumpåfyllning i 5 år. Vi köpte vår släckare 1991 så det var väl dags.

Varan kan jag dock inte se. Ett rött plastband och etiketter anger att den har fyllts på.

Kostade 500:-. Ett års garanti, vad nu det kan betyda.

 
:surprised: >:( Nämen Luddet då! Inte ska du avslöja svaret så snart. :p Bara för det, missade jag att få ge det rätta svaret. ;D
 
Hittade tråden, läste och skulle gissa - klippt! Bättre tålamod med husbygget/renoveringen, LUDDET... ;D
 
Sorry!

Efter att 86 personer hade funderat tänkte jag att det var nog en knasig gåta jag kom med. Bäst att berätta innan man får på skallen.

Men: Vad tycks om att kunna sälja en vara utan att behöva visa den?

Jag utgår ifrån att jag har att göra med ett seriöst företag. Man skulle dock kunna hämta min brandsläckare dag ett och returnera den dag två utan att ha gjort någonting. 500:-.

Det här med garantin 1 år: Kommentarer?
 
LUDDET skrev:
Det här med garantin 1 år: Kommentarer?
Med tanke på att en fyllning ska vara 5 år, så borde de också garantera samma tid.
För övrigt så är du förlåten. ;)
 
Men: Vad tycks om att kunna sälja en vara utan att behöva visa den?
Inget konstigt med det. Så fungerar det väl med det många skydds-grejer: Krock-kudde, bältes-spännare, självuppblåsande livbåt, etc...
 
Kan ju vara bra att ha garanti på släcka´n för skulle det börja brinna ..du rusar å hämtar släckan å så visar det sig att det ej fanns nåt innehåll...ja då kan du ju få en ny..... ;D ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.