Vi har tittat på en gård. Jättefin! Bra läge, hyfsade ekonomibyggnader som väl i och för sig är i behov av renovering men det är inte det största bekymret.
Huset är vad som bekymrar, det är för litet för oss.

Det är i stort sett bara ett torp på 68 kvm, ok badrum och ok storlek på rummen men för litet kök och nästan icke existerande hall. Skulle vi köpa det så skulle vi behöva bygga ut både botten och övervåning för att få ytterligare ett rum + större kök, ev kan det göras i ett plan. Dessutom är en totalrenovering invändigt ett måste.

Det finns skog till fastigheten och det jag funderar på är om en viss del av skogen kan finansiera en utbyggnad av huset, priset på fastigheten blir antagligen högt, kring miljonen är inte omöjligt, minst 900 000.
Jag vill absolut inte göra nåt kalhygge men nåt uttag borde man kunna göra på uppvuxen tall och gran, ca 10 ha.

Jag börjar få kalla fötter. Det känns som ett sånt stort projekt. Om huset hade en bra befintlig storlek skulle en renovering inte kännas lika stor eftersom man ju ändå fick plats inne under tiden. Nu är jag lite rädd att denna utbyggnad ska bli för dyr och kanske komma för långt fram i tiden.

Vad tycker ni? Är det vettigt att köpa ett sånt ställe?
Är det realistiskt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.