Hej.

Jag skall köpa fönster och tänkte snabbt ta o ch kolla om man kna lösa det smidigt via nätet och på så sätt få det hemkört så slipper man frakta hem det själv. Är det någon som har tips på sidor som säljer bra fönster gärna traryd eller elit, eller om det finns andra bra fönster ni kan tipsa om. Hade tänkt mig vridfönster, aluminium beklädda. De två fönster jag behöver är ett 8x10 och ett 14x13.
 
Hej fick precis hem mina fönster som jag beställt på sverigefönster.se det tog 4 veckor och sen var de hemma vid dörren. Jag kollade lite priser på olika fönsteraffärer och det skilde väldigt mycket på priset jämfört med internet. Jag köpte träfönster vilka jag tycker passar bättre på ett lite äldre hus. Märket som säljs på fönsterna var almogefönster och de verkar bra och är fina.
Jag beställde fönster med u-värde på 1.2 istället för 1.3 som standarden var för att kunna söka bidrag från länsstyrelsen. Det verkar iof som det var slutr på pengar där men hellre chansa och få bättre fönster.
Lycka till med din affär.
 
Jag köpte mina fönster på byggvaruhuset.se, och de har kampanjpriser (25%) på Trarydfönster, och därtill 2% på internetorder. Det är lätt att beställa och man kan direkt se vad det kostar i grundutförande och med de tillval som man önskar. Vad jag förstått skall Elitfönster vara snäppet bättre, å andra sidan så tycker jag att Trarydfönster i vad gällande aluutförande är snyggare då vridbeslaget är diskretare infällt och inte lika utmärkande som Elitfönster. Lycka till med ditt fönsterletande! /bobbpp
 
Korrigering. Det skall vara bygglagret.se, och inget annat. Ber om ursäkt för felaktig information. /bobbopp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.