--------------------------------------------------------------------------------
Jag vill upphandla takstolar och väggelement efter min egen spec. 2 Plan ca 200 m2 tot.
Har föreställningen att få det utvändigt färdigt från tillverkare av element. Takstolsfabrikant med spikbord?
Grunden blir beskriven och jag specar allt som ska levereras.
Är det ngn i forumet som har erfarenhet av detta förfarande? Vill själv tillverka taket efter leverans av takstolar och material till taket som papp, vindbrädor, plåt etz., först på sulan och sedan lyfta hela klabbet åt sidan när elementen levereras. Sen lyfter jag taket påt med kran. Sparar ställningar och hög arbetshöjd!
 
hej !detta funkar utmärkt. du måste ha gott om plats på tomten,o någorlunda plant.när ni monterar kommer ni väl att vara några gubbar? jag skulle nog rekommendera ställning runt hela huset ett tag.
 
För att undvika ställningar så tängte jag låta leverera takstolarna först med allt som kan monteras på taket innan väggarna kommer och sedan samma dag som väggarna kommer lyfta taket åt sidan. Gubbarna som har tillverkat elementen monterar sedan väggar och bjälklag och sist lyfter kranen in de material som skall vara på över resp. undervåningen och lyfter sedan på taket..slut. Järvt men det bord gå!
/S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.