Våran id-ot till totalentreprenör har köpt in innerdörrar med ngt slags faner i plast urfula. Nu är min plan att hitta begagnade spegel innerdörrar och trot eller ej det gick jag i land med. Gubben måttar för fullt hemma just nu men jag kan tro att vår entreprenör kommer att svära för att hans snickare får tillverka karmarna men hur svårt är det egentligen? Och hur gör man med gångjärnen andra delen finns ju inte kvar eftersom dörrarna säljs utan karm - går det att hitta begagnad eller byter man ut? Någon med erfarenhet från begagnade vackra inner dörrar?
 
Jag har kollat på gamla spegeldörrar hos Nacka byggnadsvård utanför Stockholm. De har mängder av dörrar i alla möjliga varianter, med och utan karm. De flesta kräver en hel del jobb för att bli fina, men det är det värt. Själv hittade jag en jättefin pardörr som har suttit i Riddarhuset en gång i tiden. Tyvärr är den lite för hög så den passar inte riktigt in i min bostad.

Om du inte bor i närheten kan du ringa dit och kolla om de har någon med dina mått inne.
http://www.nackabyggnadsvard.se/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.