Hej,

Håller på med badrumsrenovering och inser nu att det vore en fördel att byta ut fönstren (som är från 1965) i samband med detta då fönster i våtzon 1 ska ha tätskikt mot sin karm (svårt att byta fönstret senare och fortfarande uppfylla detta krav).

Hade inte räknat med att fönster ligger på 6-10v leveranstid, så jag försöker hitta lagerförda fönster istället, men just 5x8 verkar inte vara så vanligt, i alla fall inte på fasta fönster som jag nu eftersöker. Och dessutom med frostat/råglas...

Så tips mottages gärna på fönster (5x8) med fast karm och trästomme med alu-utsida, med frostat/råglas, som dessutom finns på lager! Alternativt där man kan köpa dem till kort leveranstid :)

Med vänlig hälsning
Hasse
 
Dessa fönster matchar måtten och finns på lager: http://www.villafonster.se/prod/VillaFF/VillaFFL/LA/LAV/40701503LAG. Tyvärr är de ju öppningsbara (onödig kostnad för mig) och har heller inte frostat/råglas. Är det någon som har erfarenhet av film som gör glaset suddigt? Vart kan man köpa det? Skulle kunna vara ett alternativ i så fall!
 
Frostad folie. Åk till någon lokal skylt- eller bildekorfirma så har dom säkert.
 
  • Gilla
HansGreger
  • Laddar…
Hornbach har film till fönster. blir OK! dessutom kan du ju välja att frosta halva fönstret om det är ett alternativ för dig...
 
  • Gilla
HansGreger
  • Laddar…
Tack för tipsen, tror det blir till att köra på detta. Att vänta 6v vore inte trevligt och att hitta 5x8-fönster med frost på lager känns mindre rimligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.