Har tyvärr köpt en mysinge och vägg fläkten kmp drag av Jämtkraft i östersund,
den funkade bra tills det blev över -15 då frös den ihop det var den 11 december.
den 18 dec då var dom hit och provade att laga den den gick i 2 tim.
Sen har vi blivit lovade ca 6 gånger att till veckan ska vi fixa det.
Det har nu gått 3,5 mån och fortfarande ingen som har fixat felet.
Har ringt upp Jämtkraft för dom tar ej själv kontakt det är vi som måste ringa dom . Och dom tycker att det är skäligt att få vänta 3-6 mån pga såna här fel , Men köparen han har alltså ingenting att säga till om det är bara att vänta som han så fint uttryckte det, Att sätta ett datum när det ska fixas eller om den nya fläkten verkligen är utprovad får man inga som helst svar på !!!
Jag vet att dom har rätt att fixa den två gånger innan man kan häva köpet.
Men hur länge ska man vänta och vad är skälig tid ???

Helst ser jag att dom hämtar igen skiten och sätter igen hålet !!!!!!!!!
 
Redigerat:
C
Ring och fråga Ariterm vad dom tycker?
 
Har gjort det och sen i december har även dom sagt att till veckan så skickar vi fläkten !!!Fortfarande ingen fläkt och tycker det är lite fel att det är köparen som ska ringa runt och kolla vad som pågår, Är inte det säljarens problem att försöka fixa till det fel som är på produkten som dom sålt!!!
 
Ariterm har väldigt lätt att lova saker men i slutändan lämnar de allt åt återförsäljaren att fixa, vilket inte är helt fel, men när inte återförsäljaren ens får varken material eller ersättning för reparationer o.dyl från Ariterm kan man tom förstå att det kan bli som i detta fallet.Den som dessutom vid flera tillfällen försökt att nå deras support ,vilket även alla återförsäljare tvingas göra,och varit tvungen att ge upp efter 3-3½ timmes väntan i telefonkö kan dessutom ha rätt att bli förb....ad. Dragfläkten är ett kapitel för sig i kvalitetsdumpning men den nya modellen kanske är bättre.
 
Men när jämtkraft vägrar att ta tillbaka skiten och ej kan lämna besked om när dom ska fixa den så tycker jag att köparen borde också ha något att säga till om
men det är väll inte så !!!!!!! Vi verkar inte ha någon rätt överhuvudtaget !!!!

Nä nu är jag så less på skiten så det spelar ingen roll om skiten skulle fungera med den nya svarta fläkten heller för så här dåligt skött som det här har varit hela tiden från Jämtkraft sida ,För dom en struntsumma men för konsumenten 43000kr
 
C
Föreslår att du kontaktar ARN om leverantören vägrar acceptera din reklamation.
 
Det värsta i kråksången så den 18/3 ringde jag upp denna här på Jämtkraft och förklarade att nu fick det fan vara nog med framhalningar och lovande !
och sa att jag gärna har kvar kaminen men vill ha en annan lösning på problemet, som sitter i fläkten som inte tål kyla, fast den ska sitta utomhus,och att dom kunde montera in en skorsten han lät medgörlig, så vid 1700 tiden ringer svensktbränsle(dom som har monterat skiten) upp mig och frågar om mått och dylikt ,Skönt tänkte jag nu är skiten över Men glöm det på fredagen ringer Den där upp TVÄR JÄVLAR och förklarar att här blir det varken det ena eller andra Jag får vänta tills fläkten blir uppsatt Det är Ungefär Här någonstans mitt Tålamod gick överstyr, Nu känns de mer som Personligt denna här ska inte ha kund kontakt om han inte Bestämmer vad som ska göras !!!!!! .
 
Redigerat:
Skulle inte förvåna mej om dom kommer och ska montera skiten!!! Nu när den inte ska användas först i oktober/december ,Hoppas andra som tänker köpa en kamin gör det men KÖP INGEN KMP DRAG !!!! Och köp inte heller av Jämtkraft om du vill ha nån hjälp om det går sönder FÖR DEN HJÄLPEN FINNS EJ !!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Äntligen efter 3,5 månader och nu när det är plusgrader så ska dom komma och montera den nya Kmp drag
som ska vara helt UTPROVAD OCH FUNKA när det är vinter = 20-30 minus grader men det börjar bra , enligt Jämtkraft skulle fläkten monteras den 25-26 mars men efter tel samtal så ska den monteras den 31/3 tror dom. Fortsättning följer!!




Finns det någon annan i vårat avlånga land som har fått den nya KMP drag monterad och (funkar den????)
 
Jag fick den nya modellen monterat i slutet av februari efter drygt 2 månaders väntan. Den har fungerat problem fritt, vi har haft ganska många nätter med temperaturer ned mot 25 minusgrader.
 
Hur har du fått den nya fläkten när den ej var Godkänd i Februari .
Den godkändes 03-17 som man kan läsa på Ariterms hemsida och det är därför dom ej har monterat upp dom nya för att dom ej varit godkända !!!!
om du fått en i februari så har du den gamla !!!
Min nya ska enligt Jämtkraft/Ariterm monteras den 31-3 -10 så fortsättning följer !!!!
 
Jag har den nya fläkten drag09 som finns på ariterms hemsida..
 
Om du har den NYA monterad så har dom ljugit för mej sen i mitten av februari då dom har sagt att dom ej kan montera den nya fläkten för den ej varit godkänd !!
Jämtkraft igen!!

Men varför ska man bli Brydd när dom inte tar nått ansvar i allafall !!!
som sagt kommer jag nog aldrig att kunna bli nöjd med en ny Kmp drag ,efter detta !! Näe jag vill ha en Skorsten som kan lita på, som man vet funkar För jag vill ej vara en Betalande Testpilot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man får vänta 3,5 mån på delar,Dom tar ej kontakt,du själv får ringa hela tiden och fråga hur det går och blir lovad vecka efter vecka fläkten ska monteras till Veckan, Och om jag måste ha kvar skiten så bävar jag inför nästa vinter ( samma visa får man väl anta) Nu klarar dom sig ju i ett halv år till den ska gå igen!! Vilken tur dom har Jämtkraft /Ariterm
 
Idag har dom monterat DRAG09 Ariterm nyaste verision av KMP DRAG efter 3,5 månaders väntan så får vi till slut en varm Sommar efter Ariterm/Jämtkraft mfl Lyckande kraftansträngning så får vi väl hoppas den går Nästa vinter också !!
 
IDAG STANNADE DEN IGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verkar lovande 5 dagar i drift så slutar den att funka !!!!!!!!!! För tredje gången !
NÄ FY FAN !!!!!!!!!! HÄMTA IGEN SKITEN !!!!!!!!!!
Har varit i kontakt med Arn dom säjer att jag har Rätten på min sida !!!!!
Även Konsumentrådgivningen säjer att man har rätten på sin sida !!!!!!!!

Fortsättning Följer !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.