Hej !
Tänkte höra med er om vad ni tror en maskinhall med tomt kan vara värt.

Jag köpte hus förra vintern och till detta huset byggdes 1981 en maskinhall, som den tidigare ägaren sedan skar av som egen tomt. Nu är det så att ägaren verkar vilja bli av med hallen.
Har försökt få något pris ur henne, men det var svårt. Har mina föraningar att hon villa ha en ca 200 000:- för det.
För mig låter det lite magstarkt då detta ligger ute på den blekingska landsbygden.

Maskinhallen är på cirka 150 m2, säkert över 3 meter i tak med fullhöjds skjutportar. Det är inget gjutet golv utan bara singel förutom 1/4 som är inrett stall.
Tomten är på cirka 800-1000m2.

Så vad tror ni? Vad kan vara ett rimligt bud?

Mvh/Björn
 
Hej!
Har du kollat priser och så på liknande som är till salu? www.hemnet.se är ett bra ställe att kolla vad andra tar för sina fastigheter.
 
Hemmakatten
Priset måsteockså vara beroende på hur tomten/marken/fastigheten är klassad. Är det bostadsmark, dvs. det är tillåtet att bygga ett bostadshus på marken, så är tomten mera värd.
 
Hallen är klassad som industrifastighet o då antar jag att marken är det med !?
 
Är den klassad som industrifastighet så gäller det både för mark och byggnad. Kommunen bestämmer vad mark skall användas till och kan genom planändring ändra detta.
Frågan jag skulle ställa mig i ditt ställe skulle vara, (utan att veta hur det ser ut runt omkring), vad händer om inte du köper denna byggnad? Får du en granne med verksamhet som blir störande?
Kan du bygga en maskinhall till detta pris (förutsätter naturligtvis att den är och ser ok ut) inkl. tomt.
Vad kan du göra? Köpa, för att ev. hyra ut, om du inte själv behöver utrymmet. Ex.vis vinterförvaring = passiv inkomst. Köpa och sälja hallen för rivning och bortforsling och sedan sälja tomten efter planändring.
Priset kan man ju alltid diskutera. Lite svårt att säga vad det är värt, även om 200000:- inte låter oskäligt. Går ju att lägga ett utgångsbud och se vart det blåser.
 
Det låter som att du måste köpa den.
1. Läget är det absolut bästa.
2. Om du behöver utrymme, finns det ingen yta som är mera lämplig att bygga på.
3. Det är dyrt att bygga nytt.
4. Man ångrar aldrig det man köpt, bara det man inte köpt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.