Jag har köpt en bostadsrätt (skrivit kontrakt klart) och undrar vad som händer efter det inflyttning är om 3 månader,
är det jag, säljaren eller mäklaren som bokar tid på banken för påskrivning av alla låne handlingar?

Det är den första bostadsrätten jag köper så har inte så stor koll på hur allt fungerar så skulle uppskatta om någon kunde skriva hur allt går tillväga.

Mvh.
 
Normalt bokar köparen eller mäklaren tid på banken (om inte affären görs upp på mäklarens kontor med fax till banken).

Ta kontakt med din mäklare och fråga. Han har betalt för att hjälpa till.
 
Nanny Fine
Alla vettiga mäklare ordnar detta. Ring o fråga. Du behöver kanske prata med din bank ändå (om t.ex. handpenning eller nåt annat) så ring dem också....
 
Det kan vara en fördel om du gör upp på DIN bank, då har du en banktjänsteman som i någon mån ser efter dina intressen med på mötet. I normafallet spelar det ingen roll, men om något udda/oväntat dyker upp, då kan det vara guld värt att ha en någorlunda kunnig person med på mötet som inte har något med säljaren eller mäklaren att göra.

Kolla med din bank om de kan ställa upp på tillträdesdagen, och föreslå sedan till mäklaren att ni träffas på din bank.
 
Normalt träffas man väl på köparens bank? Det är ju så att säga där pengarna finns :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.