Så här ligger det till...

Byggde hus 2007 och installerade då en IVT 495 Twin som var kopplat till bergvärme. För ca 2 år sedan varnade värmepumpen för "pressostat låg". En VVS kille hon då och fyllde på den köldbärande vätskan. I vårans var det åter igen dags för samma fel "pressostat låg". Nu kom en annan VVS kille och sa att det är ett läckage i systemet och att den tidigare borde ha gjort en provtryckning. Min fråga är: Hur felsöker man detta? Det verkar inte som att någon är speciellt sugen på att ta hand om detta och VVS installatören som gjorde själva installationen har pensionerat sig vid det här laget. Om det nu är ett läckage så måste det ju vara minimalt eftersom det tog två år innan problemet så att säga dök upp på nytt. Personen som var här i våran tycker att jag borde ringa kille som var här för två år sedan. Denna tycker jag borde tala med VVS killen som installerade och någon annan tycker jag borde kontakta De företag som borrade brunnen och installerade kollektorslangen. Hur tusan ska jag göra och ven ska jag kontakta? Det känns rätt angeläget att få detta fixat eftersom jag kör på direktverkande el nu och vintern är i antågande.

PS Jag har gjort ren silen vilket var ett tips jag fick och som vi vanliga konsumenter kan fixa

/Daniel
 
A
Hur mycket fyller du på varannat år?

Slangarna är ja inte helt diffusions täta.
Nivån i expansionstanken skall ju kollas varje år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.