Undrar var det går att köpa den klassiska köksstegen med fyra ben av stålrör? Två plana fotsteg samt en plan yta överst ca 25x25cm med rundade sidor och kanter? Ca 80cm hög. Uppfanns/designades förmodligen på 50-talet. Har letat på många ställen men inte hittat. Tror modellen bl.a. såldes på 'OBS! Bygg&Trädgård' för 10 år sedan.
 
Tack för tipsen! Den första bilden visar precis en sådan min mor hade när jag själv var barn. Tror det till slut blev materialbrott någonstans efter 20 år och den tyvärr kasserades. Blev en då en ny dito med vitlackerade ben och fotsteg i plast. Toppen att denna modell fortfarande finns att köpa på JohnWall!
 
Mikael_L
Var dock observant ty det är inte alls säkert att den nya är ens i närheten av forna modellers kvalitet.
Jag köpte nåt som liknade det där johnwall och det var svajigt och vekt i konstruktionen och brakade således ihop efter bara något år.
Det skulle morsans gamla stegpall aldrig gjort.

Jag har en liknade typ, och gammal, som står i garaget och ska åtgärdas lite först.
Ett containerfynd, där ett stegplan på den utfällbara stegen saknas och ett ben på stegen är lite böjt.
Ungefär såhär ser den ut:
stegpall%20k%F6k%20tapet%2Bgr%F6n%202.jpg-for-web-normal.jpg

Men någon nytillverkad kommer nog aldrig in här hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.