Hej , har precis kastat ut hela mitt kök , mycket är fortfarande oklart , det enda jag vet är IKEA ståt luckor ! :) ... ytan är bara 13 kvadrat 4,10 *3,20 , funderar på inbyggnadhäll på snedden mot murstocken , och kanke ett hörnskåp till fläkten ? på andra sidan kommer diskbänken börja från höger med kyl /frys längs till vänster ?, bänksivan kommer att få stick upp ovanför fönstret .. tacksam för råd / Stefan
murstocken: http://img68.imageshack.us/img68/7772/p91500033fh.jpg
andra sidan: http://img106.imageshack.us/img106/8584/p91500044cs.jpg
 
Säker på att du vill ha Ståt? Vi hade det i förra köket och det var inte roligt att göra ren dem....man fick fan ha tandborste för att få rent mellan sponten! :(
 
Spont?

Det är väl bara spårad mdf? Vi har pärlspontimitation från Kungsäter, och det är inte alls svårt att få rent, för spåren är inte särskillt djupa, det räcker med naglarna genom disktrasan.

/EB
 
Förstår inte riktigt vad du menar m "bänksivan kommer att få stick upp ovanför fönstret" (möjligen "norskan" som inte begriper "svenskan" :p ::)". Sedan begrep jag inte helt om murstocken är på kortväggen el langväggen mitt emot fönsteret? (Min 3D-förmåga är lite....klen)

Oavsett tror jag att jag ville satsat på ett L-format kök på något sätt, annars blir det lite trång känsla, och om du inte ska ha matplats i köket, så ville jag haft matberedningsområdet framför fönsteret :)

mvh hanneli
 
EB: Ja det är spårad MDF, men jag visste inte hur jag skulle förklara det bättre. :) Disktrasan med nagel funkade inte för oss, mellanrummet var för smalt för det....kanske där man märker kvalitétsskillnaden mellan olika kök....
 
Hej Steve!
Du skulle inte kunna lägga ut en planlösning på köket med dörrar, fönster och murstock? Förstår inte riktigt hur du menar när du beskriver, fast det kanske säger mer om min hjärna ;)

Sedan lite fler frågor.
Vill du ha:
- Skafferi?
- Diskmaskin?
- Matplats? isf. för hur många?
 
Undrer om det döljer sig tegel bakom murstocken? Skulle i såfall rekommendera plocka fram den, kan bli jättefint!
En fråga: måste diskbänken vara i hörnet - är VA där?

En möjlighet är att du har det mesta av "köket" framför fönstret på långsidan, från vänster: diskbänk -> matberedningsområde framför fönsteret med diskmaskin under (bör ju vara ved sidan om diskbänken) -> innbyggnadshäll och ugn. Skulle vara tillräckligt m 4m. Innebygd köksfläkt el ej beroende på hur mycket skåp du behöver. Sedan har du kyl/frys och evt högskåp i hörnet nede till höger på ritningen, alt kylf/frys mellan murstock och dörr på kortsidan. Jag tycker inte du ska ha någon häll på snedden, eftersom murstocken sticker en bit ut i rummet kommer hällen ända länger ut och blir den som en rondell. Eller?

mvh hanneli
 
Hii - det enda kök jag sett hitills som ser lite ut som vårt!!!

Detta är det förslag vi har fått från Marbodal - och som är relativt bra (kommer dock inte köpa det rakt av). Det kanske kan hjälpa dig något?

http://www.lundkvist.org/eksjo/K%f6koffert.pdf
 
nu har det gått 9 månader och jag börjar bli halvklar ! :) , här är några bilder , gamla spisen :
 
  • gamla.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nya , klar bortsett från ett rostfritt stänkskydd ,upphängnings stänger och lister
 
  • nya.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
NICE!!
Är det en LapinKulta jag ser?
 
japp :) , var tvungen att fira igår då jag efter 2 mån fick tilbaks bänkskivan från plåtbeklädning ! håller precis på att kakla så här ser de ut mot andra väggen :
 
  • kakkel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nu är köket klart bortsett från listerna , har faktist ingen aning hur jag ska bära mig åt för att få de snyggt , blir som svårt då 3 lister måste mötas i hörnet mot murstocken ? ngn som har några tips ?
 
  • kok_005.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.