Jag hoppas få lite tips & idéer inför vårt nya kök. Det är ett mycket gammalt kök som ska rivas helt.

Har fått ett förslag från en köksleverantör som jag lägger upp bilder på här samt mått. På bilderna är hänsyn tagen så att det stämmer med vatten/avlopp/fläkttrumma osv. (Den sista bilden på 21.7KB är ett försök till bild på hur det ser ut idag. Framförallt usla arbetsytor runt spis som ni ser.)

Fråga gärna om det är något som är oklart och ge mig tips så man får ett bra planerat kök. Tack på förhand :)
 
  • M1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • M2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • M3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • nuvarande.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • nuvarande2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
det käns som köket blir inklämt mellan dom 2 dörrarna det går inte att flytta 1 av dom eller ta bort någon för att få mer sammanhängande arbetsytor arbetsytan brevid kylen är inte så bra kommer troligen mer att användas som avlasnings bord.
Det går inte att andvända andra delen av köket där det ser ut som det sitter ett fönster?

jag hade prioriterat upphöjd diskmaskin framför upphöjd ugn, där är man ju och rotar flera gånger om dagen mot ungnen som man bara tittar i några gånger i veckan
 
minimipp skrev:
det käns som köket blir inklämt mellan dom 2 dörrarna det går inte att flytta 1 av dom eller ta bort någon för att få mer sammanhängande arbetsytor arbetsytan brevid kylen är inte så bra kommer troligen mer att användas som avlasnings bord.
Det går inte att andvända andra delen av köket där det ser ut som det sitter ett fönster?

jag hade prioriterat upphöjd diskmaskin framför upphöjd ugn, där är man ju och rotar flera gånger om dagen mot ungnen som man bara tittar i några gånger i veckan
Tack för sunpunkterna. Tyvärr går inte dörrarna att flytta. Den till höger är in mot köket från hallen och den rakt fram leder till vardagsrummet.

Vägg nummer 4 som köksritaren helt plockat bort ser ut som på den sista bilden, det stämmer att där är ett fönster (med element under) mot söder ganska mitt på väggen. Bifogar en till bild på den väggen. Fri yta på ena sidan av fönstret på den väggen är 205cm och på andra sidan 105cm.
Mot den väggen finns ej vatten/avlopp heller, tror du att man skulle kunna nyttja den väggen hellre än någon annan vägg?
 
om man nyttjar den väggen så kan man få ett mer sammanhängande kök genom att använda dom tre väggarna tex vask under fönstret spis i högra hörnet och väggen till vänster ha högskåp med diskmasin ugn kyl och frys.

Men det kräver ju att man drar om elen, och vatten och avlopp, ventilation till fläkten då blir du nog tvungen att bryta upp golvet så det blir dyrare och större ombyggnad än om du bara låter sakerna stå där det är ritat från början,
det beror på hur mycket arbete du tänkt dej från början:rolleyes:
 
minimipp skrev:
om man nyttjar den väggen så kan man få ett mer sammanhängande kök genom att använda dom tre väggarna tex vask under fönstret spis i högra hörnet och väggen till vänster ha högskåp med diskmasin ugn kyl och frys.

Men det kräver ju att man drar om elen, och vatten och avlopp, ventilation till fläkten då blir du nog tvungen att bryta upp golvet så det blir dyrare och större ombyggnad än om du bara låter sakerna stå där det är ritat från början,
det beror på hur mycket arbete du tänkt dej från början:rolleyes:
Dom jobben tänkte jag undvika. Någon fler som har ideér?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.