Jag har själv ritat min köksö som kommer att ha storleken 2,20m x 1,00m, med 4 st underskåp med måtten 50, 30, 80 o 60 utefter ena långsidan o bakom 60 skåpet ska jag ha en 40 cm lådsats på kortsidan. Detta ger mig ett överhäng på 1,80 x 40 som borde räcka till 3 sitt/häng platser. Jag har tänkt att både ha plats för en induktionshäll (70-80) och en liten rund ho (40) men vet nu inte om det är smartare att bygga den med 2 olika nivåer dvs kanske försöka ställa en högre nivå vid sittplatserna?????? Det känns som om stekos o stänk från hällen annars kanske blir obehagligt för de som sitter där om inte det finns en nivåskillnad!! Finns någon med erfarenhet av detta! Dessutom tänkte jag ju ha barstolar i "hänget" vilket väl blir fel höjd om jag har samma nivå??? Kanske skulle säga oxo att jag tänkt mig en frihängande fläkt över hällen! Hade velat ha en endera vit marmorskiva eller en svart sten....men om jag nu ska ha en högre del också blir det kanske svårt att fästa denna, ben eller vad? Vore spännande att höra några synpunkter!:blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.