Håller på och tittar på nytt kök. Som vanligt kan vi inte bestämma oss utan åsikterna varierar från dag till dag. Saken är den att vi har vit diskmaskin och vit kyl- och frys som vi ska behålla. Vi kommer att köpa ugn + mikro (inbyggnad), häll och eventuellt också en fläktkåpa. Nu är det väldigt inne med rostfria vitvaror och det är ju faktiskt också snyggare till många luckor.

Men som sagt vi ska behålla de vita vitvarorna vi har. Diskmaskinen kommer att vara placerad till vänster om spis och häll (med en skåpbredd mellan). Vilket träslag eller kulört skulle ni välja till vita vitvaror och vilken bänkskiva? Och för den delen, vilken färg på fläktkåpan??
 
Det här med rostfritt är ju skitsnyggt ända tills någon tar på det ;D och det är ju en trend (mina föräldrar har fortfarande bruna vitvaror :surprised: fast å andra sidan det börjar ju bli inne igen ::)) så om man inte vill byta kyl och frys innan de lagt av utan bara för att man är så j-la trött på rostfritt så ska man nog välja vita vitvaror - de står sig. Vi har gråvita pärlspontluckor och rödbrun hårdträ bänkskiva till våra vita vitvaror och det tycker jag är snyggt!
 
Vi har alla vitvaror i vitt inkl fläkt, vit köksstomme med ekluckor, ekbänk och sjösten ovanför bänkskivan.
Spottar under köksskåpen och i vitrindelen. Sedan en gul tapet med inslag av rött. Vi har även ekgolv.
Vi har avsiktligt valt vitt, för eken tycker jag går så bra mot gult och vitt, sen framförallt så blir inte köket så mörkt.
Så jag måste väl kanske rekomendera ek med tanke på mitt val ;)
 
al och ek är snyggt till allt.
 
Hej

Våra vänner har byggt ett nytt kök med Ballingslöv med massiva furu luckor och valde vita vitvaror. Det ser inte riktigt brå ut tycker jag. Jag tror att till massiva luckor är det bättre att välja rostfrit eller aluminium (kanske svart men är lite osäker).
Lycka till med valet.

/Galina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.