Hej är det någon här som har lämnat in luckor hos ovanstående företag för lackering?

Jag vill i alla fall varna för dem, jag hade lämnat in 17 luckor för lackering och varenda lucka såg förd**vlig ut. Det är inte gjort något som helst underarbete, ingen spackling av minsta grop eller något, totalt kasst. Jag vet inte om det finns andra som har bättre erfarenheter av detta företag, men jag lämnar aldrig dit något fler gånger, jag rekommenderar heller aldrig någon att lämna dit nåt heller. Är det jag som är kräsen, eller hur stora krav ska man kunna ställa? jag drog ner 2500 på priset av det som var överenskommet, eftersom jag inte har tiden att bråka och få luckorna omlackerade igen, och jag tvivlar att deras resultat skulle ha blivit bättre nästa gång heller.
Jag har arbetat många år som billackerare så jag vet vad underarbete och sprutlackering innebär, och detta arbete var ingetdera.

Jag läste även lusen av den som var ansvarig och lämnade ut luckorna, och han började med att. Ja men ljuset är ju inte direkt lika påfallande då dem är upphängda, men vad spelar det för rol när man beställer ett arbete förväntar man sig att det är professionellt utfört.

Så har ni planer på att lackera om luckor, slipa spackla och rolla dem hellre själv, än lämna in dem till ovanstående, och det blir minst lika bra och säkert bättre.


/Stefan

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.