Är det någon som har tips (och gärna bra erfarenhet från) en köksleverantör som kan leverera ett ök med speciallösningar (inkludsive udda format på skåp - inte bara en specialbredd, utan med konstiga vinklar och mycket djup till exempel)?

Eftersom det är lite komplicerat skulle det kännas bra om de åtminstone har en säljare lokalt på plats i Stockholm.

Jag har tänkt mig ett kök i mdf/spånskive-stommar och luckor med modernt utseende.
 
Kvänum gör väl i princip vad du vill ha, men det kostar därefter!
 
Vi platsbyggde vårt kök med en snickare från dalarna, blev ungefär samma pris som ett kvänumkök lite billigare tom
 
Hade de en säljare i Stockholm, eller åkte ni upp dit och träffade dem?
 
De kom ner och mätte osv, vi åkte aldrig dit.
 
Finns säkert massor av snickerier runt sthlm som håller på med det du söker. Jag tror att "kända" köksleverantörer har svårare att få till en bra produkt som avviker från deras standard system. Ska tex, marbodal ta fram ett specialskåp kostar det säkert mer än om ett snickeri som unika saker hela tiden ska tillverka det. Men jag gissar bara. Lycka till.
 
Har ni tips på några bra snickerier? Jag har pratats med Nisseby som folk verkar nöjda med, men tänkte att det vore bra att höra med någon annan också?
 
ccf skrev:
Har ni tips på några bra snickerier? Jag har pratats med Nisseby som folk verkar nöjda med, men tänkte att det vore bra att höra med någon annan också?
Nisseby är grymma! Där finns inget som heter "standardmått". Vi kollade runt en faslig massa innan vi köpte vårt nya kök. Vi är hur nöjda som helst och helt andra pengar än Kvänum etc (vill nog påstå högre Q än Kvänum oxå...). Vårt är ca 2.5 år gammalt nu.
 
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Tack för tipsen!
Nu verkar det tyvärr som att jag inte kommer ur det kontrakt som jag har med en köksleverantör (som levererat allt fel och väldigt försenat) - de har ju rätt att göra rättelse av leveransen vilket de vill försöka (bl a genom att hämta tillbaka alla skåpen de levererat och köra dem till ett snickeri för "ombyggnad", sen skall ytterligare saker åtgärdas under installationen - bläh!).
Annars hade jag kört på Nisseby - den prisuppskattning jag fått på köket av dem, inkl installation (baserat på de exakta och slutliga ritningar jag har), var faktiskt något lägre än vad jag betalar till köksföretaget och installatören, efter rabatt (!).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.