Hej, är det någon som är schysst här som kan förklara hur jag ska koppla elen till denna? Är smått förvirrad.
 
  • Kopplingsdosa med exponerade kablar märkt "Lindby", med terminaler för H, N, och L mot en beige matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fas, nolla och jord.
Jord verkar krävas till denna, har ingen symbol för dubbelisolerad vad jag kan se.
Jag antar då att du har jordade uttag i köket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Fas, nolla och jord.
Jord verkar krävas till denna, har ingen symbol för dubbelisolerad vad jag kan se.
Jag antar då att du har jordade uttag i köket.
Hej, räcker det med att jag bara fäster trådarna i den vita dosans hål? Eller måste man köpa något till för att det ska funka? :)
 
Var i köket ska den sitta? Är det en taklampa, vägglampa, bänklampa??
 
J Josth skrev:
Var i köket ska den sitta? Är det en taklampa, vägglampa, bänklampa??
Hej, det är en taklampa.
 
Vad har du för kontakt i taket?
 
D Dilato skrev:
Vad har du för kontakt i taket?
 
  • Hand som håller en vit sladd nära ett vägguttag med tre små hål på en beige vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej alla, jag tror vi missuppfattar varandra lite. Jag har en jordad kontakt. Det är mer hur jag ska koppla änden av den jordade kontakten in i den vita dosan som går in i min lampa.
 
B Benjamin Arnautovic skrev:
Hej alla, jag tror vi missuppfattar varandra lite. Jag har en jordad kontakt. Det är mer hur jag ska koppla änden av den jordade kontakten in i den vita dosan som går in i min lampa.
I den vita dosan, kopplingsplinten, ska du sticka in den avskalde tråden, utan spretande kardeler, i resp. L, N och Jord.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
I den vita dosan, kopplingsplinten, ska du sticka in den avskalde koppartråden, utan spretande kardeler, i resp. L, N och Jord.
Tack så hemskt mycket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.