Köpte ett kök med vitvaror från Ikea där köksfläkten har ett missljud när lampan i fläkten är släckt.
En reparatör kom ut och bytte en del men missljudet kvarstår.
Nu säger Ikea att leverantören säger att det är normalt och inte går att göra något åt!
Inte så IKEA-like faktiskt.
De föreslår att jag ska kontakta en konsumentvägledare....
Någon som har något annat förslag?
Ska man behöva leva med en ny/ dålig produkt för 7000kr då har väl världen helt uppoch ner?
 
Nurå Ewa Bohm skrev:
Köpte ett kök med vitvaror från Ikea där köksfläkten har ett missljud när lampan i fläkten är släckt.
En reparatör kom ut och bytte en del men missljudet kvarstår.
Nu säger Ikea att leverantören säger att det är normalt och inte går att göra något åt!
Inte så IKEA-like faktiskt.
De föreslår att jag ska kontakta en konsumentvägledare....
Någon som har något annat förslag?
Ska man behöva leva med en ny/ dålig produkt för 7000kr då har väl världen helt uppoch ner?
Är det inte öppet köp?
Annars så kontakta ARN, spela in ljudet.
För så mycket som 7000kr borde man kunna kräva en helt exemplarisk fläkt.
 
  • Gilla
Nurå
  • Laddar…
Det kanske är normalt för den fläkten. Men lägg upp en video med ljud så kan någon med samma fläkt kanske kommentera.

Min erfarenhet av köksfläktar och fläktar generellt är att ljudnivån hänger direkt ihop med prisnivå.
 
Jag har köpt Siemens till flera kök under åren men tänkte att Ikea skulle få en chans.
Det var ingen bra idé. Ikeas är ju inte billigare men enklare när man köper ett helt kök från dem. Tack för tips om att spela in ljudet(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.