Bytte ut min köksfläkt idag. Uttaget är dolt bakom kryddhyllan och det krävs skruvmejsel för att ta bort denna och komma åt. Bruksanvisningen säger att uttaget ska vara lätt åtkomligt. Hur allvarligt fel är detta? Bör jag flytta uttaget till intilliggande köksskåp istället, alternativt sätta en brytare till uttaget i skåpet?
 
Marojo Marojo skrev:
Bytte ut min köksfläkt idag. Uttaget är dolt bakom kryddhyllan och det krävs skruvmejsel för att ta bort denna och komma åt. Bruksanvisningen säger att uttaget ska vara lätt åtkomligt. Hur allvarligt fel är detta? Bör jag flytta uttaget till intilliggande köksskåp istället, alternativt sätta en brytare till uttaget i skåpet?
Varför det? Hur ofta tänker du koppla ur fläkten? Att dra ur några skruvar och ta bort kryddhyllan går väl på ett par minuter.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vad är då lättåtkomligt? :D Det är svårdefinierat. Som inlägget ovan, det är ju inga problem att komma åt uttaget egentligen. Låt det sitta kvar.
 
  • Gilla
elmont och 2 till
  • Laddar…
Hallonbåten
En öppen skåplucka med flexslang staplad på hyllan och en brandvarnare på väggen ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
typ så?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.