Jag har en Thermex Optica 663FH från 2014 som idag tog ”kontrollen” över sig själv.

Den har tre lägen för fläkten och stod och puttrade på läge två när vi lagade mat.

Plötligt så började den suga allt den kunde ett tag för att sedan gå ner på samma nivå som innan, jag provade ändra läget på knapparn men inget hände, gick inte heller att slå av den.

När jag tog ut proppen ur proppskåpet slog den givetvis av, men så fort jag skruvade in proppen igen gick den upp i fullt sug och jag kunde justera något läge på knapparna?

Har läst att man kan byta nån styrenhet eller kretskort men är det värt det?
Tänkte om det kanske är något annat som är kaputt?
 
  • Label med teknisk information om Thermex Optica 663FH/ISL90A köksfläkt, inklusive modellnummer, spänning, effekt, belysning, sugeffekt, ljudnivå och elektrisk schema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Om det är värt det, får du givetvis bestämma helt själv. Kolla upp vad som är felet, beställ delar eller löd om själv.

Vad skulle det värsta som händer vara?
 
S Sernando skrev:
Om det är värt det, får du givetvis bestämma helt själv. Kolla upp vad som är felet, beställ delar eller löd om själv.

Vad skulle det värsta som händer
S Sernando skrev:
Om det är värt det, får du givetvis bestämma helt själv. Kolla upp vad som är felet, beställ delar eller löd om själv.

Vad skulle det värsta som händer vara?
Såg att ett kretskort till en annan fläkt kostade runt 3500-4000 kr, då blir man ju kluven gällande reparation, om en ny fläkt kostar runt 6-7000 kr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.