Håller som bäst på att bygga om kök/vardagsrum i vår 80 tals villa. Köket har fått vita luckor, grått glaskakel, bänkskivor perstorps virrvarr antracitgrå, golv i ek, vita tapeter och fondvägg i vitt och svart. Är mkt nöjd med allt hittills men hittar inget köksbord vi gillar. Är det någon som vet om det finns nytillverkade bord med perstorpsplatta och i så fall vart kan man få tag på dessa?? Gillar verkligen vår nya bänkskiva och skulle vilja ha ett bord i samma stil.
 
Har inte sett något bord med Virrvarr men det går att köpa själva laminatet och göra ett bord själv alternativt beställa från en snickare. Det är Formica som för mönstret nu: http://www.formica.eu.com/listado_productos.php?sec=2&sub=22

Har själv funderingar på att göra ett bord med den svarta varianten så det var intressant att höra att det lirar med vitt, grått och ek.
 
Ja det blir nog till att kontakta möbelsnickare för att få ett bord. Frågan är vilken typ av stomme man ska ha, vill även att bordet ska vara relativt stort, förslag mottages gärna. Bänkskivan vi har är som sagt den antracitgrå virrvarr med den "i ek randiga" fronten.

Skivan gör sig kanonbra till vitt och ek!!
 
Hmmm, mode kommer och går! Mina väggar i badrummen är kläda med laminat med Perstorp virrvarr i mintgrönt... :surprised: Någon som vill ha? :D Möjligen skulle det vara snyggare om det inte vore för att golvet är i mossgrönt... :p
 
För ca 2 år sedan hade jag på en mässa kontakt med http://www.lindssnickeri.com/
De gjorde då ljusstakar, bord mm med just virrvarr, nu hittar jag inte just det på deras hemsida men det går ju att kontakta dem och fråga! Då, på mässan, förde vi en diskussion om måttbeställt bord med virrvarr på.

/FlitigaLisa - som oxå har virrvarr som bänkskivor och stolar från 50-talet i snarlikt mönster!
 
Bjothi2 skrev:
designonline säljer snygga virrvarr grejer. Har själv den mörka virrvarren och är sååå sugen på en ljusstake.
[länk]

de har lite andra saker också från sassabrassa med virrvarr mönster
[länk]

Fann precis postpinnen som verkar hur tuff som helst
[länk]
Alla dessa finns oxå på Designtorget, tror de var lite billigare där. Hur som helst fraktfritt!

/FlitigaLisa
 
På jobbet har vi nytillverkade bord med virrvarr skivor. Har dock ingen aning om vem som gjort dem men det finns iaf.
 
pjeta skrev:
På jobbet har vi nytillverkade bord med virrvarr skivor. Har dock ingen aning om vem som gjort dem men det finns iaf.
Kolla under bordet, kanske det finns en logga där!
 
Åh det skulle vara kanon om du som har nytillverkade bord på jobbet kollade vart de kom ifrån
 
Ska göra det nästa gång jag är där.
 
Stod tyvär inget på undersidan.
 
Håller som bäst på att beställa ett nytt kök och har bestämd mig för den mörkare virrvarrskivan. Är precis som ni också inne på att själv måttbeställa en skiva till köksbord men vet inte var jag skall vända mig. På Kungksholmen i Stockholm finns en liten butik "Velour" som säljer soffbord med virrvarr-mönster. Jag skall ta en sväng förbi och kolla var de kommer ifrån.
 
Kolla med närmaste snickeri - de fixar det säkert bara du har en måttsatt ritning på hur bordet ska se ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.