Hej
Min gammal köksblandare läcker lite när jag tappar vatten.Skall jag köpa en ny blandare?Behöver hjälp av en rörmokare.

Har markerat med röd färg där det läcker.Tack för svaret! Metallisk vitlökspress på en bänkskiva, reflekterande yta med suddig spegling, använd med smutsrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Demmpa Demmpa skrev:
Byt tätningsringarna, nu ser jag inte vilken tillverkare och modell det är, men tex följande,
[länk]
Tack för svaret, det är fmmattsons blandare.Hoppas att jag hittar rätta tätningsringar,sedan är det bara att ringa till rörmokaren(eller har dom tätningsringar med sig??)
 

Bästa svaret

BirgitS
Be FM Mattssons kundtjänst hjälpa dig med att hitta vilken kranmodell du har och vilken tätningsring den behöver.

Om du berättar för rörmokaren vad det gäller på samma sätt som här så är det rimligt att hen har med sig tätningsringar i några olika vanliga storlekar. Men det är ju rätt dyrt att ta in rörmokaren för att byta en O-ring så tror du inte att du kan göra det själv med hjälp av forumet?
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Fmm 9000 är det och det du behöver är nya manschettpackningar, du byter dom genom att lossa insatsen och sen lyfta av hela pipen (ev kan det sitta en stoppskruv på baksidan av pipen).
 
  • Gilla
Rörligt.Bättre20
  • Laddar…
J jonko skrev:
Fmm 9000 är det och det du behöver är nya manschettpackningar, du byter dom genom att lossa insatsen och sen lyfta av hela pipen (ev kan det sitta en stoppskruv på baksidan av pipen).
Tack för goda råd!
J jonko skrev:
Fmm 9000 är det och det du behöver är nya manschettpackningar, du byter dom genom att lossa insatsen och sen lyfta av hela pipen (ev kan det sitta en stoppskruv på baksidan av pipen).
 
T tergo skrev:
Tätningsringar FM MATTSSON 8593089 - köp på HORNBACH.se

Kranskola 5- Byte av manchettpackningar, läckande blandarhus - YouTube
Tack för fina råd!
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.