Hej! Jag byter min köksblandare eftersom den gamla läcker. Vilka rördelar behöver jag för att passa till den nya blandaren med G 3/8 anslutning? Jag kan inte återanvända den gamla, eftersom den läcker kraftigt mellan stommen och den rörliga pipen.

Jag har köpt en ny Gustavsberg blandare med G3/8 anslutning.

Här är instruktionerna: https://bauhaus-api.perfioncloud.com:8443/Perfion/File.aspx?id=18f66e03-456a-40c7-b389-e5855b69e82e

Jag bifogar även en bild på hur det ser ut just nu. Den vänstra anslutningen verkar ha en invändig gänga och är för stor. Den högra verkar passa, men jag är osäker på om det finns en kopparkona som blockerar. Jag började montera isär, men fick avbryta och montera ihop igen men nu läcker den så pass att vattnet i huset får stängas av..

Vänligen,
Olof
 
  • Rördelar under installation med en för stor vänster anslutning och en höger som kanske är blokerad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S stlnk skrev:
Hej! Jag byter min köksblandare eftersom den gamla läcker. Vilka rördelar behöver jag för att passa till den nya blandaren med G 3/8 anslutning? Jag kan inte återanvända den gamla, eftersom den läcker kraftigt mellan stommen och den rörliga pipen.

Jag har köpt en ny Gustavsberg blandare med G3/8 anslutning.

Här är instruktionerna: [länk]

Jag bifogar även en bild på hur det ser ut just nu. Den vänstra anslutningen verkar ha en invändig gänga och är för stor. Den högra verkar passa, men jag är osäker på om det finns en kopparkona som blockerar. Jag började montera isär, men fick avbryta och montera ihop igen men nu läcker den så pass att vattnet i huset får stängas av..

Vänligen,
Olof
Det verkar som att den högre ledningen står det SPL på halvkopplingen, verkar vara 10mm, där stämmer nog diametern iaf medan den vänstra är 12 mm och har invänding gänga som ej passar..
 
Svarar mig själv, löste sig med rätt dimensioner! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.