Någon som vill tycka till om vilka köksluckor och garderobsdörrar som skulle passa i ett stort kök och en stor hall med massivt trägolv i ask?
 
Jag har också askgolv i hall och kök ;)
Mitt val är vita garderober i hallen (502-Y) och även vita/gräddfärgade luckor (ncs-nummer ej bestämmt än) i köket tillsammans med rostfritt och askbänkar.
Om du vill ha ett annat träslag tycker jag att ek är vackert mot ask.
 
Hej,
Absolut vitt/vita.
Trägarderober och träkök i all ära, men det vita står sig alltid i längden.
Jag var själv inne på ett björkkök för nå´t år sedan och köpte en björkgarderob till hallen för ett tag sen.
Garderoben ska nu ut och något björkkök kommer inte att inhandlas. Valet faller i stället på just vitt kök och vita garderober.
Ett par kompisar till oss monterade in ett björkkök för ett par år sedan. Efter att ha varit där och hälsat på regelbundet, känner jag att jag redan tröttnat på just träkök.
Men valet är naturligtvis ditt och du ska ju ha det du tycker om.
Rådet är således. Tänk långsiktligt, det gäller trots allt ganska mycket pengar. Köket och garderoberna kommer ju att sitta där i många år.
Därför faller valet på just vitt. Ljust, fräscht och klassiskt och helt oberoende av annan färgsättning och val av möblemang.

Lycka till och hoppas att du väljer rätt, utifrån din smak naturligtvis. :D

// Fia


 
Jag rekommenderar också vitt. Men inte för att jag tröttnat på träkök som RenoVera, inte alls! Men ask och vitt ihop blir så ljust och så nordiskt... andas lite herrgård över det hela... Med släta luckor modernare touch.
 
Tack så mycket för hjälpen! Vi var nog som alla andra redan mest inne på vitt :) Det känns som om det blir väldigt mycket olika träslag annars. Nu återstår bara att bestämma om vi vill ha högblankt eller inte...
 
1992 renovreade vi vårt kök med Pustelli-inredning. Det blev högblanka vita luckor med avrundade kanter och grå/vit/beige granitbänkar. Det har jag inte ångrat. Lätt att hålla rent och det ser fräscht ut ännu.
 
Mullvaden skrev:
1992 renovreade vi vårt kök med Pustelli-inredning. Det blev högblanka vita luckor med avrundade kanter och grå/vit/beige granitbänkar. Det har jag inte ångrat. Lätt att hålla rent och det ser fräscht ut ännu.
Är det äkta granit? Funkar det bra? Är Puustelli billiga på granitskivor?
 
Ja bänkarna är äkta. Vi fick köpa dem till samma pris som "perstorpsbänkar" om vi beställde före ett visst datum, så jag vet inte priset. Det finns liknande bänkar på Kvik som har bra pris vad jag förstår.
Bänkarna funkar jättebra. Skurar av dem med jämna mellanrum och behandlar med Mellerud Marmor Politur köpt på Citti i Tyskland - det finns säkert liknande här i butik.
De är utmärkta att baka på. Det enda som fastnat är rost från en järnmortel som inte går bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.