Om du har en separat matsal är det kanske acceptabel med bara bardisk till frukost, och att ni äter alltid i matsalen, annars hur ska ni sitta när ni är flera, när ni ska duka för middagsgäster :-/

För mig låter det som alldeles för lite och obekväm att sitta hela tiden vid en bardisk. Kanske andra har en annan synpunkt.
 
Det skulle jag INTE gilla. Men smaken är ju olika...
 
För barn blir det problem att sitta så högt. Risken att de ramlar är ganska stor om du inte gör någon speciell anordning som kan fästas vid bardisken, så att stolen inte kan välta.
 
Om ni ska ha barn kan ni glömma lösningen med bardisk. Att ha det "dagliga" köksbordet i vardagsrummet och barn låter heller inte speciellt praktiskt. För det är ju så att barn sitter ju inte lugnt och stilla på sin plats och äter med kniv och gaffel. Matrester, smulor och fläckar på golvet får du räkna med.
 
Hej Maria,

Har du diskuterat planslösningen och dina synpunkter met husleverantören? De är (ofta) mycket villiga att göra förändringar i planlösningen så att den passar era behov.

Jag håller definitivt med de övriga här att enbart bardisk i köket och matbord i vardagsrummet inte är så bra
 
Vi ska enbart ha bardisk i vårt kök, sedan blir det rätt öppet ut till matplatsen. Till vardagsrummet är det två trappsteg ned från matplatsen. Det här är i och för sig utbyggnad av ett befintligt hus, där det gamla huset på 45 kvm enbart kommer att bli kök och matplats.

Jag hade nog inte valt detta om matbordet skulle stå i vardagsrummet, men i vårt fall tycker jag det kommer att bli en jättebra lösning! Rymligt om inte annat...
 
Tycker jag ni gör helt rätt i!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.