Hej!
Vi är rätt säkra på att det blir en villa Nybro för oss. Jag funderar dock över köket. För att få nivå tre blir det tillägg på ca 18.000 och om vi väljer bort kök helt får man avdrag på -22.000 ca. Vilket ger oss nästan 40.000 att lägga på ett annat kök.

Jag betvivlar inte Vedum som ett bra kök, men jag är missnöjd med de tråkiga luckorna. Vi vill även ha köksö och tycker inte att deras tillval är något att ha.
Allrahelst jag tänker på att istället köpa ett Ikea-kök och sedan bra vitvaror via mitt jobb (får personalrabatt) då det skulle bli mycket bättre vitvaror på så vis.

Hur har ni gjort? Tycker vedums vita lucka med spegel är fin.. Har någon egna bilder på hur ni gjort?
 
Om nivå tre är precis som ni vill ha det skulle jag inte tveka, 18 000 är inte mycket pengar i sammanhanget. Och för 40.000 får man inte mycket kök, inte ens på Ikea.
 
Zfast det är det som är problemet, nivå 3 är inte precis som vi vill ha det. På Ikea skulle köket kosta ca 32.000. Billigare och så som vi vill ha det. Tycker det är synd att man inte kan anpassa köket mer via Smålandsvillan. Det är en så viktig detalj för mig. Ska besöka vedum i morgon så får vi titta lite i alla fall! :)
 
Ja visst är köket viktigt! Om man har råd tycker jag att man ska göra som man vill ha det framför att spara några tusenlappar, det är ändå ett av de rum man är i mest.

Vi valde tillval för dryga 40 000 kr i vårt kök jmf med standard.....
 
Skulle vara kul att se hur folk har gjort i Smålandsvillan! ��
 
murak
Vi ska bygga Villa Västervik och har valt nivå tre. Det finns saker vi skulle vilja ändra, t ex spegelvända köket, men vi känner att vi inte orkar/har tid att montera ett ikeakök (ska bli förstagångsföräldrar snart) Vi har valt standard vita luckor men tänker att man kan byta eller måla om dom när vi tröttnat.

Om ni känner att ni har tid/ork och att köket är en stor grej för er så tycker jag ni ska ta ikea. Men det är nog klokt att räkna med ett par tusen extra för eventuell extra dragning av el och VA etc då det inte är säkert att allt passar precis. Om ni inte kan göra sånt själva så klart =)

Skriv gärna igen o berätta hur ni gör!
 
Vi har gjort slutbeställningen precis. Blev inte många tillval. ;) snarare tvärtom. Vi tog bort hela köket, kommer att bygga köket i princip som originalköket men med en ganska stor köksö, samt att vi har tagit bort lilla sovrummet så att vi kan ha matplats och större vardagsrum. Blev så när vi kände att Nybro var lite väl dyrt/stort. Vi har en tjej på 9 mån så ja, det kan absolut vara smart att dra ner lite på arbetet för er! Man har att göra ändå ��
 
Och planerna ändrades från när jag skapade tråden ser jag. Vi kommer bygga villa Kalmar.
 
Vi valde bort köket när vi byggde och tog ett Kvik-kök istället. Tyvärr styrdes vi mkt av vattendragning, ventilation etc. för att vi skulle välja att göra om planlösningen mycket. Men jag är så nöjd med hur vi gjorde!
 
Vad kul! Har du bild på hur ert kök blev? :) vi kommer också att placera ho, diskmaskin och fläkt där det är tänkt i princip, men ändra på andra saker! :)
 
Om hon diskmaskin och fläkt är på sin plats. Vad finns att ändra på?
 
Ja om dom ska vara "i princip" där det är tänkt, så är väl bara det en ändring? Sen tänkte vi andra luckor, lådor, stor köksö, spotlights, andra mått på skåpen. Eller har du bara en diskmaskin, ho och en fläkt hemma?
 
murak
Jag är också nyfiken på hur köket blev :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.