Redigerat av moderator:
  • Gilla
Alexander Gunnarsson
  • Laddar…
Ser mycket snyggt ut och passar bra ihop om du frågar mig :)

Men! - Jag tänker direkt på att det saknas räcke på en del av det tak som det till synes är en trappa upp till.
 
Det är två olika hustyper som byggts samman.
Påminner lite om Wingårds utbyggnad på sitt torp, men är kantigare och saknar den harmonin.
Nja, inte helt lyckat utifrån mitt synsätt.
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
terrass är den verkligen godkänd?
 
M maria01 skrev:
terrass är den verkligen godkänd?
Tveksamt, det ser ju ut som om räcket är klättringsbart för små barn.
 
  • Gilla
Pankow
  • Laddar…
Vilket räcke?


Trähus med stort fönsterparti och oavslutat trätrallräcke på taket i en lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Tveksamt, det ser ju ut som om räcket är klättringsbart för små barn.
Terassen är godkänt i bygglovet. Räcket skall dock korrigeras innan köparen flyttar in, göras högre och tätare så man inte kan klättra.
 
useless useless skrev:
Vilket räcke?


[bild]
Den delen av taket skall beläggas med sedum. Takterrassen ligger längre fram. Allt har godkänts av Nacka kommun. Det enda som ska korrigeras är Takräcket på terrassen som behöver höjas och göras ej klättringsbart samt att vi behöver ordna med fallskydd utanför den helglasade skjutdörren i vardagsrummet eftersom vi inte har byggt balkong där utanför än
 
T Turbo123 skrev:
Ser mycket snyggt ut och passar bra ihop om du frågar mig :)

Men! - Jag tänker direkt på att det saknas räcke på en del av det tak som det till synes är en trappa upp till.[/QUOTE

Den bakre delen av taket ska täckas med sedum och inte användas av om takterrass.
 
Fint hus. Lite trång och opraktisk tomt för min del. Fick jag välja hade jag valt huset på udden i som syns i bakgrunden på sista bilden i stället. Bo strandväg 53 verkar det vara. Skulle passa mig bra. Kan väl inte vara så dyrt? :)
 
B brinor skrev:
Terassen är godkänt i bygglovet. Räcket skall dock korrigeras innan köparen flyttar in, göras högre och tätare så man inte kan klättra.
finns ju inget staket
 
N Nilsson i Boda skrev:
Man kan bygga modern och använda röd slamfärg. Titta bara på [länk]
Håller med, hade man valt röd hade det blivit bättre harmoni då det är flera vinklar.
 
Januari,februari å mars är dyrast för mig.

Kmr lägga dessa pengar på ett konto och använda t dessa månader.

Tror de flesta köper ngt nytt för dessa pengar tyvärr..
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
När det var dags att bygga till den lilla knuttrimrade stugan ville Andreas göra ett modernt tillägg snarare än en pastisch. Veckans Fredagshus är en tillbyggd jaktstuga i Gustavsvik, Saltsjö-Boo.

Du kan läsa artikeln här: Knuttimrat möter modernt i Saltsjö-Boo

Kommentarer ska följa våra diskussionsregler. Särskilt 5.7 [länk]
Lättkränktheten har nått även detta forum, negativ kritik tas bort för att det inte är "konstruktivt". Varför måste man uttrycka gillande över en arkitektlösning eller inte alls?
 
  • Gilla
itscire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.